۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸

ایسنا نوشت: ایالت میشیگان از شرکت اچ پی بدلیل تاخیر در اجرای پروژه جایگزینی یک سیستم رایانه‌ای مستهلک شکایت کرد.

مسوولان ایالت میشیگان آمریکا از شرکت اچ پی بدلیل تاخیر 10 ساله در اجرای پروژه تعویض یک سیستم رایانه‌ای قدیمی که هنوز آن را به اتمام نرسانده شکایت کرده و طلب 49 میلیون دلار خسارت کرده است.

روت جانسون - فرماندار میشیگان در بیانیه ای درباره این شکایت نامه گفت: من زمانیکه در سال 2011 تصدی امور را در دست گرفتم وارث یک پروژه متوقف شده بودم و به رغم رویکرد ما برای مسئولیت پذیری اچ پی و تضمین تحویل آن از سوی آنها این شرکت این کار را انجام نداد.

شرکت رایانه ای اچ پی در سال 2005 قراردادی را برای جایگزینی سیستم رایانه ای مرکزی این ایالت که متعلق به دهه 1960 بود امضا کرد تا ‌آن را با یک سیستم مدرن تر تعویض کند.

جانسون در بیانیه اعلام کرد: شرکت اچ پی پنج سال فرصت داشت تا این پروژه را تا سال 2010 به اتمام برساند ولی در شرایطی که تا سال 2011 مبلغ 27 میلیون و 500 هزار دلار دریافت کرده بود ولی پروژه را به ایالت میشیگان تحویل نداد.

فرماندار میشیگان افزود: وی درباره این پروژه مجددا با مسوولان اچ پی مذاکره کرد و این شرکت به کار روی آن ادامه داد. وی گفت: ایالت میشیگان تاکنون حدود 33 میلیون دلار به اچ پی پرداخت کرده است.

شرکت رایانه ای اچ پی به مدت یک دهه و تا ماه قبل روی پروژه کار کرد ولی سیستم رایانه ای مرکزی قدیمی همچنان مورد استفاده 131 اداره فرمانداری میشیگان است. تا اینکه صبر فرماندار میشیگان لبریز شده و علاوه بر اخراج اچ پی از پروژه از این شرکت شکایت کرده است.

اچ پی تنها شرکت بزرگ آی تی نیست که از سوی مشتری مورد شکایت قرار گرفته است. ایالت اورگان اوایل امسال از اوراکل به دلیل ناتوانی در ایجاد یک وبسایت شکایت کرد.

شرکتهای رایانه ای میگویند همیشه آنها در تاخیر پروژه‌ها مقصر نیستند. سخنگوی اچ پی می‌گوید: متاسفانه ایالت میشیگان لغو قرارداد را انتخاب کرده ولی اچ پی بدنبال یک راهکار مناسب در دادگاه است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =