امامی: حادثه منا نشان از بی‌تدبیری مسئولان عربستان و آل سعود دارد

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه منا نشان از بی لیاقتی و بی تدبیری مسئولان عربستان و آل سعود است.

عیسی امامی اظهار داشت: کعبه قبله گاه مسلمانان سراسر جهان است و همه مسلمانان از هر قوم و گرایش اسلامی در این ایام برای انجام اعمال مناسک حج حضور می‌یابند و مناسک حج را اجرا می‌کنند و حکام عربستان نسبت به مدیریت مناسک حج مسئول است.

وی افزود: کشور عربستان در زمان برگزاری مناسک حج منافع مالی فراوانی می برد و برای تامین جان مردم و مدیریت مناسک حج مسئول است و باید در برابر جهان اسلام پاسخگو باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حکام آل سعود باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند و بی کفایتی و عدم مدیریت حکام جدید کشور عربستان سبب این فاجعه بزرگ است.

امامی با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده‌های جان باختگان این حادثه که تعدادی از آن ها گلستانی هستند، اظهار کرد: بیش از 130 نفر از حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام در این حادثه جان خود را از دست دادند که در این میان تعدادی از زائران گلستانی نیز به چشم می‌خورند.

وی با بیان اینکه این حادثه دومین حادثه مصیبت بار حج امسال است، خاطرنشان کرد: این حادثه مصیبت‌بار از بی کفایتی و ناتوانی حاکمان عربستان در اداره حرمین شریفین پرده برداشته و ثابت می‌کند مسئولان سعودی در تامین امنیت حجاج ناتوان هستند.

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: به پاس و احترام قربانیان این حادثه از طرف مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شد که روز عزای امت اسلام است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =