معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سلامتی را نعمتی الهی و پاسبانی از آن را تکلیفی انسانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمد حسن لطفی امروز در همایش روز جهانی غذا اظهار داشت: با توجه به وضعیت سلامت مردم و آمارهای ناشی از مرگ و میر، حساسیت بیشتری برای دست اندرکاران تولید مواد غذایی ایجاد شده و نوعی نگاه تکلیف مدارانهٔ شرعی و انسانی، متوجه این افراد است.

وی افزود: کشور ما در حال گذار از مرحلهٔ اپیدمیولوژیک است و هم اکنون در فاز دوم گذار از جامعهٔ سنتی به جامعهٔ پیشرفته بسر می‌بریم و بخشی از تغییر ماهیت بیماری‌ها نیز طبیعی است.

او تصریح کرد که ضروری است تا با توجه به شرایط کنونی، سواد سلامت مردم افزایش یابد و نگرش آنان نسبت به سبک زندگی و مصرف مواد غذایی تغییر یابد و لازمهٔ این امر، نگاه سلامت محور واحدهای تولیدی به تولید مواد غذایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت ارائه مواد غذایی سالم می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آمار بیماری و مرگ و میر در کشور و استان اظهار داشت: ۳۰ درصد از مرگ‌ و میرها و ۳۰ درصد بیماری های مزمن، به نوع تغذیه وابسته است.

لطفی به آمار مرگ و میر سرطان هم پرداخت و تصریح کرد که از حدود 90 هزار فوتی های سرطان در کشور، ۱۸۵۰ رویداد از آن در استان یزد ثبت می شود که این رخداد رشد سالانه ۷ تا ۱۰ درصدی دارد.

وی، تعداد مصرف کنندگان دائمی سیگار در استان را ۱۷ درصد عنوان کرد و گفت که براساس آخرین تحقیق استانی ۹ تا ۱۰ درصد افراد به کشیدن قلیان اذعان دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =