۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

بعد از آنکه طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام در مجلس تصویب شد؛ یک روزنامه سراسری در توهینی آشکار به مجلس و نمایندگان مردم، تیتر یک خود را اینگونه انتخاب کرد: «طرح کلیات ابوالبقاء با جنجال مهندسی شده رأی آورد!»

این تیتر قبل از هر تحلیلی، مصداق عبارت مشهوری است که بعد از انتخابات 88 روزی چند بار(!) علیه رقبای خود استفاده می کردند؛ «غلط مي‌كني قانون را قبول نداري، قانون تو را قبول ندارد».


به عبارتی "مجلس" برای تندروهایی که بعد از انتخابات 92 تیتر زدند: «اصولگرایی رای آورد و روحانی از خیمه اصولگرایان بیرون آمده» دیگر در راس امور نیست چون در دو ماه گذشته اصلا به تحلیل ها و یادداشت ها و سرمقاله های آنها اعتنا نکرده و کار خودش را انجام داده و حالا آنها می توانند به راحتی یک اتفاق قانونی را به سخره بگیرند چرا که قبولش ندارند!


جالب اینکه، یک روز بعد از این تصمیم مجلس و جنجال روزنامه های تندرویی که متر و معیار هر تصمیمی در کشور را «نظر خود» می دانند، شورای نگهبان هم طرح را تایید کرد بدون اشکال به یک خط و یا یک جمله آن.


علی القاعده بر اساس تیتر آن روزنامه و برخی دنباله روهای کوچکی که دوست دارند خیلی شبیه به او شوند، تیتر روز پنجشنبه باید این می شد: «شورای نگهبان هم کلیات ابوالبقاء را تایید کرد». اما نشد چون دوستان جرات تمسخر و فحاشی به شورای نگهبان را ندارند.

فرض محال اینکه مجلس به شکلی مهندسی شده، برجام را تصویب کرد، آیا شورای نگهبان هم تحت تاثیر جنجال مهندسی شده بوده؟ آیا اعضای شورای نگهبان، این روزنامه ها و فریادهای عصبی شان را ندیده و نخوانده اند؟ آیا اعضای کارکشته و نخبه شورای نگهبان به اندازه مدیر مسئول و سردبیر این روزنامه و آن سایت و... دغدغه نظام و انقلاب ندارند؟ آیا آنها نمی توانند تحلیل خودشان را از اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب ارائه بدهند و بازهم بر رای غلط خود پافشاری کنند؟


در واقع اصل سوال این است که آیا یک بزرگتر از 12 است؟


راستی نظر این روزنامه در خصوص مخالفت رهبر انقلاب با تحصن در برابر مجلس چیست؟


به نظر می رسد برخی دوستان زیاد در «جریان» نیستند و شاید هم به تازگی زیاد در جریانشان قرار نمی دهند و اصطلاحا کسی آنها را به بازی نمی گیرد! وگرنه این چنین با حیثیت و اعتبار خود قمار نمی کردند و تنها نمی ماندند.


اگرچه گویا داستان افراطی گری و تعطیلی عقلانیت قرار نیست در اردوگاه رسانه ای برخی تعدیل شود و این نهیب ها هم بی فایده است...


فردی دراز کشیده بود و آب می خورد؛ به او گفتند این طوری آب نخور، عقلت کم می شود؛ گفت: عقل چیست؟ گفتند هیچ! تو بخور!

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    46 1
    ابوالبقاء چیست ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    35 3
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    59 1
    فردی دراز کشیده بود و آب می خورد؛ به او گفتند این طوری آب نخور، عقلت کم می شود؛ گفت: عقل چیست؟ گفتند هیچ تو بخور
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    69 4
    این دوستان خدا رو هم قبول ندارند.فقط قدرت و پول.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    59 1
    به نظر روزنامه محترم معترض يك از هشتاد ميليون هم بزرگتر است چه برسد به دوازده و دويست و هفتاد و هر تعدادي كه از عقلا و نخبگان و خبرگان و نمايندگان و غيره باشد خلاصه يك بالاتر از همه
  • مدرس A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    29 1
    یاد این سخن گهر بار مولانا علی علیه السلام افتادم.... لَا يُرَى الْجَاهِلُ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً....هیچ جاهلی دیده نمیشه مگر این که یا در حال افراط است یا در حال تفریط... به بیان روان تر، اگر یک انسان افراطی یا تفریطی را دیدید، بنا به این فرموده، یقین کنید آن فرد جز جهال و بی خردان است.
  • بانام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    12 1
    ابوالبقاء چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    9 2
    ابوالبقاء را دو گونه ميتوان برايش تعريف نمود: يا ابولي است كه بقا دارد يا ابولي است كه ابقاء شده است محض رفع خستگي...
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    8 3
    عزیزم خودت را ناراحت نکن کلا اینها بی ادب اند
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    11 0
    ازروزنامه کیهان معنی ابوالبقا رابپرسید
  • بی نام A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 6
    کیهان روز پنجشنبه دقیقا به هدف زد چرا ناراحتید؟؟