پنج شنبه 29 شهریور 1397
سه شنبه 5 آبان 1394 - 14:23:36 چاپ

کشف یک گونه جدید لاک‌پشت‌ غول‌پیکر/عکس

دانش > طبیعت - ایسنا نوشت: محققان از کشف گونه جدیدی از لاک‌پشت غول‌پیکر در مجمع‌الجزایر گالاپاگوس خبر دادند.

ال‌ها محققان بر این تصور بودند که لاک‌پشت‌های غول‌پیکر در غرب و شرق سانتاکروز به یک گونه تعلق دارند. اما لاک‌پشت‌ها از ظاهر نسبتا متفاوتی برخوردارند و اخیرا دانشمندان آزمایشات ژنتیکی بر روی حدود 100 لاک‌پشت از هر دو گروه انجام داده‌اند.

آزمایش‌ها نشان داد که دو گونه جمعیت لاک‌پشتی در این ناحیه وجود دارد که با فاصله 10 کیلومتر در دو سوی متضاد جزیره قرار گرفته‌اند و اقوام بسیار دور یکدیگر هستند.

پارک ملی گالاپاگوس (PNG) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این گونه جدید را Chelonoidis donfaustoi نامگذاری کرده و این نامگذاری به افتخار فاستو لرنا، جنگلبانی که از جرج تنها، مشهورترین لاک‌پشت جهان مراقبت کرده بود، انجام شده است. جرج تنها در سال 2012 در سن 102 سالگی مرد.

گروهی از محققان ملی و بین‌المللی به سرپرستی گیزلا کاکون، متخصص بوم‌شناسی و زیست‌شناسی تکاملی دانشگاه ییل در این جزیره موفق به کشف گونه جدید شدند.

محققان عنوان کردند: شناسایی این گونه جدید، تلاش برای محافظت و احیای جمعیت لاک‌پشت‌های دریایی شرق جزیره سانتاکروز را افزایش می‌دهد. این یافته‌ها در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

کلید واژه‌ها : طبیعت -
    سه شنبه 5 آبان 1394 - 16:33:56

یعنی ما از میمون درست شدیم؟

• سیا
      چهارشنبه 6 آبان 1394 - 10:40:40

مگه شک دارید؟

• ایرانی
      چهارشنبه 13 آبان 1394 - 21:02:00

الان کجای این متن نوشته بود که ما از میمون درست شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چهارشنبه 13 آبان 1394 - 21:20:41