معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد سرطان نخستین عامل مرگ در قزوین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه بیماری قلبی عروقی و سرطان به عنوان نخستین علت مرگ و میر شناخته می‌شود، گفت: ابتلا به بیماری سرطان ارتباط مستقیمی با مصرف سیگار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس سعید اسکویی با اشاره به تأثیر بیماری‌ها بر سلامت انسان، اظهار کرد: بیماری قلبی عروقی و سرطان به عنوان نخستین علت مرگ و میر در استان قزوین ذکر شده که 70 درصد علل مرگ را عوامل یاد شده شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری سرطان یکی از بیماری‌های رایج کشور ایران است، افزود: 70 درصد از بیماری سرطان قابل پیشگیری است و ابتلا به این نوع بیماری ارتباط مستقیمی با مصرف سیگار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری سرطان در این استان رو به افزایش است، ادامه داد: افرادی که به سرطان مبتلا می‌شوند در کشور ایران به نسبت سایر کشورها، آمار قابل قبول اما در عین حال روند رو به افزایش و نگران کننده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.

اسکویی با اشاره به اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خصوص جلوگیری از بیماری سرطان گفت: تشخیص زودهنگام و درمان از جمله اقداماتی است که این معاونت در بخش پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به سرطان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیماری سرطان تأثیرپذیر از سبک زندگی نیز هست، بیان کرد: مصرف سیگار، نداشتن فعالیت بدنی، دارا بودن اضافه‌وزن و چاقی، عدم مصرف میوه و سبزی به مقدار مناسب، مصرف چربی‌های حیوانی و مصرف الکل همه به نوعی زمینه‌ساز رشد و پیشرفت بیماری سرطان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عوامل محیطی از جمله در معرض قرار گرفتن دود سیگار، آلودگی هوا به ویژه آلودگی‌های صنعتی و رژیم غذایی در ابتلا به بیماری سرطان نقش مهمی را بر عهده دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین همچنین با اشاره به تأثیر رژیم غذایی در ابتلا به بیماری سرطان خاطرنشان کرد: مناسب‌ترین شیوه مصرف مواد غذایی، بخارپز کردن آن است؛ البته برای جلوگیری از بیماری سرطان توصیه می‌شود که گوشت سفید مرغ و ماهی جایگزین گوشت قرمز در رژیم غذایی انسان شود.

اسکویی تصریح کرد: غنی بودن بدن انسان از وجود ویتامین‌های D،A،C و E زمینه‌ساز جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان است.

وی به علایم بیماری سرطان اشاره و اظهار کرد: تغییرات طولانی مدت در نظم و دفع مدفوع یا ادرار، عدم بهبود زخم پس از گذشت 10 روز، پیدایش هر نوع علائم آلودگی در بدن، سرفه‌های مکرر و مزاحم، تغییر تن صدا و کلفت‌تر شدن آن از نشانه‌های بیماری سرطان است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =