۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

بازیتِک، یک مرکز مجازی بازی با تمرکز بر بازی‌های تحت موبایل و وب است که تلاش دارد حلقه‌های مختلف بازی را به یک‌دیگر وصل کند.

به گزارش خبرآنلاین،این شبکه مجازی توسط شرکت نوژا تولید شده است که پیش‌تر سابقه همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را به عنوان حامی پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران داشت.

روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مصاحبه‌ای با «آناهیتا نقیلو» از مسئولان بازیتِک و نوژا ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید.

کمی درباره بازیتِک توضیح دهید؟

بازیتِک، سعی در کنار هم قرار دادن تمامی حلقه‌های زنجیره بازی دارد. یعنی بازی‌باز به عنوان مشتری، بازی‌دار به عنوان مالک، بازی‌ساز به عنوان برنامه‌نویس، بازی گرافیست به عنوان طراح هنری، بازی‌سناریست به عنوان خالق ایده و در نهایت بازی جامیست به عنوان فردی که لیگ‌داری می‌کند، همه و همه در صنعت بازی در کنار هم. هر یک از فعالین این حوزه می‌تواند کسب و کار خود را در بازار بازیتِک ایجاد کرده و محصولات خود را عرضه کند. فعالانی مانند بازی گرافیست و بازی نویس می‌توانند با هم آشنا شوند و به طور مشترک بازی تولید کرده و بازی‌دار شوند. سناریست‌ها می‌توانند ایده‌های خود را عرضه کنند. جامیست‌ها نیز می‌توانند با تشکیل لیگ‌های مختلف مانند جایزه‌دار، با هزینه ورودی، رایگان و غیره از مدیریت لیگ‌ها درآمد کسب کنند. بازی بازها نیز محیطی را خواهند یافت که همه ارکان آن در تلاش هستند تا خدمتی بهتر به ایشان ارائه نمایند.

ایده بازیتِک چگونه شکل گرفت؟

بازیتِک نتیجه تجارب و دانش فنی افرادی است که داشته‌های خود را در زمینه‌های مختلف کنار هم گذاشته‌اند تا بازاری مناسب در حوزه بازی در کشور فراهم شود.

همانطور که همه خدمات ارائه شده در محیط فیزیکی به مرور زمان در حال ارائه شدن در محیط اینترنت هستند، جای خالی محیط کامل کسب و کار در این حوزه احساس می‌شد که بازیتک قصد پر کردن آن را دارد.

اهداف بازیتِک به صورت کلی شامل چه مواردی است؟

بازیتِک، به عنوان یک بازار بازی (گیم استور) و بازار خدمات (سرویس استور) با ساختار شبکه‌ی اجتماعی عمل می‌کند. بسیاری از سرویس‌های مد نظر بازی‌سازها به طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده شده است. دیگر نیازی نیست تولید‌کنندگان نگران فرآیندهای ایجاد بازی‌های چند نفره و نحوه تعامل‌های فنی با سرورها باشند. تولیدکنندگان بازی‌های گرافیکی موبایلی و تحت وب می‌توانند از بستر بومی‌شده‌ای که بازیتِک در اختیار ایشان می‌گذارد استفاده کنند. حتی بازی نویس‌ها نیز می‌توانند با محیط بازیتِک برای فروش تکنولوژی‌های جدید خود در تولید بازی اقدام نمایند.

بازیتِک در کجای مسیر خود قرار دارد؟

هم اکنون بازی‌های ساده‌ای از چند ماه پیش، در بستر فنی مربوطه توسط یک تیم نرم‌افزاریِ تحت حمایت شرکت نوژا ارائه شده‌اند. نسخه‌ی اولیه وب بازیتِک وب در شهریور 94 رونمایی شده و از آن زمان همواره در حال توسعه و بهبود است که در آن قابلیت‌های متنوعی از جمله امکان انجام بازی‌های موبایلی ذکر شده بر روی وب به کاربران داده شده است. به زودی نسخه اندروید این شبکه اجتماعی نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که در آن ویژگی‌های کاملتری را شاهد خواهید بود.

در ادامه این آرمان، تلاش خواهد شد زبان‌های انگلیسی و عربی بازیتِک نیز ارائه شود تا فعالان حوزه بازی در کشور به مرور زمان امکان ورود به بازارهای بین‌المللی را نیز داشته باشند. همچنین به غیر از مستندات مربوطه، برنامه‌ی آموزش رایگانِ علاقمندان به تولید بازی نیز به زودی در سطوح مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی آغاز خواهد گردید و امیدواریم با حمایت نهادهای مرتبط، آغازی باشد بر آغازهای درخشان‌تر همراهان بازیتِک و صنعت بازی در کشور.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =