در بیشتر کشورهای جهان فناوری به بخش جدا نشدنی کشاورزی تبدیل شده است. به گزارش یورونیوز،در این میان هر روز نقش پهپادها در این صنعت پر‌رنگ‌تر می‌شود؛پهپادهایی برای کنترل مزارع یا حتی آنالیز خاک.

هوبرتوس پائتوف، رییس جامعه کشاورزان آلمان در این باره می گوید: «الان می توانم طرح کلی زمینم را از روی موبایلم ببینم. فقط باید بصورت تقریبی آنرا بکشم بعد خود اپلیکیشن با در نظر گرفتن کوتاه ترین مسیر ممکن، بصورت اتوماتیک بهترین مسیر را برای پرواز پهباد محاسبه می کند.»

تصاویر تهیه شده توسط پهباد اطلاعت مفیدی از زمین پائتوف بدست می دهد. از هوا او می تواند چیزهایی را ببیند که از زاویه دید زمینی، همیشه مخفی می مانند.

او بیشتر توضیح می دهد: «اینجا می توانم لکه های روشنی را در تصویر ببینم. نقطه هایی که توسط موشها آلوده شده اند. اگر بدانید موشها دقیقا در کدام مناطق فعالند می توانید مشکل را برطرف کنید. این لکه های زرد نشان می دهد که شپش ها کجا را آلوده کرده اند. در پاییز برای از بین بردن شپشها کاری نمی کنیم برای همین هم هست که این خسارات به بار آمده. اما در باقی زمین ها می توانیم با استفاده از حشره کش جلوی این آسیب ها را بگریم..... چیز دیگری که مثلا می شود فهمید اینکه در کدام قسمت میزان رطوبت بالاست که می تواند در نحوه آب دهی و زهکشی مفید باشد.»

تصاویر هوایی تهیه شده در اینجا آسیب دیدن محصولات را در اثر باد و باران نشان می دهد که برداشت را دشوار یا غیر ممکن می کند. بنابراین همانطور که می بینید پهبادها می توانند بعنوان ابزاری ارزشمند در خدمت کشاورزی هم باشند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =