نماینده مردم کرج : زندان شهید کچوئی برای امور آموزشی استفاده می‌شود

به گزارش فارس،نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: زندان شهید کچویی دیگر زندانی ندارد و برای امور آموزشی استفاده می‌شود.

محمدجواد کولیوند اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات کرج، وجود 4 زندان بزرگ و کشوری بود.

وی افزود: وجود این زندان‌ها و انتقال زندانیان دیگر استان‌ها به البرز، مشکلات اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی و امنیتی زیادی برای البرز ایجاد کرده و یکی از مهمترین خواسته‌های مردم، کاهش تعداد زندانیان و انتقال مجرمان دیگر استان‌ها به خارج از البرز است.

این مسئول افزود: با پیگیری‌های 4 سال اخیر مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی، خواسته مردم برای عدم انتقال مجرمان دیگر استان‌ها به البرز انجام و خوشبختانه موافقت‌های کلی را توانستیم اخذ کنیم.

کولیوند بیان داشت: در حال حاضر دیگر زندانی به آن معنی که در افکار عمومی وجود دارد، در زندان شهید کچوئی نداریم، این محل هم اکنون به محل آموزش سربازان و زندانیان رای باز تبدیل شده است.

وی ادامه داد‌: در حال حاضر تنها زندانیان رای باز در این ندامتگاه حضور دارند و در این محل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مانند تراشکاری، جوشکاری و ... به آنها آموزش داده می‌شود تا پس از آزادی و حضور دوباره در جامعه، بتوانند جذب بازار کار شوند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دیگر زندانیان برخی از جرایم استان‌های دیگر به ویژه استان‌ تهران به البرز منتقل نشده و دوران محکومیت خود را در این استان سپری نمی‌کنند.

کولیوند افزود: تاکنون تعداد زیادی از زندانیان حاضر در ندامتگاه‌های قزلحصار 1 و 2 به زندان فشافویه منتقل شده‌اند.

وی درباره زندان رجائی‌شهر نیز گفت: این ندامتگاه یک زندان تخصصی و برای نگهداری مجرمان جرایم سنگین اقتصادی مانند اختلاس‌های سنگین استفاده می‌شود.

این مسئول افزود: یکی از مهمترین موفقیت‌های مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی این بود که توانستیم خواست مردم برای عدم انتقال مجرمان دیگر استان‌ها به البرز را به سرانجام رسانده و دیگر زندانیان جرایمی چون ضرب و شتم، اراذل و اوباش به البرز منتقل نمی‌شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =