یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
دوشنبه 9 آذر 1394 - 14:47:54 چاپ

رفیق دوست: امام پرسید مگر قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم؟

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: محسن رفیق‌دوست گفت که خاطره‌اش درباره سفارت آمریکا در ایران را تحریف معنایی کرده‌اند و او به هیچ وجه چنین منظوری نداشته است که باید روابط با آمریکا از سر گرفته شود.

رفیق‌دوست با اشاره به مطلبی که از وی درباره سفارت آمریکا نقل شده است، اظهار داشت: این مطلب واقعیت دارد، زمانی که بنده وزیر سپاه شدم، مکان مناسبی برای وزارتخانه پیدا نکردم، بنابراین به این نتیجه رسیدم که وزارتخانه سپاه را در سفارت آمریکا و یا یا لانه جاسوسی تشکیل دهم که به همین دلیل به جماران رفتم و ملاقاتی با حاج احمد آقای خمینی داشتم و از او خواستم که در این باره از امام(ره) سؤال کند، وقتی حاج احمد آقا از نزد امام(ره) برگشت با خنده به بنده گفت که "شما بیا و خودت در این باره از امام سؤال کن، نزد امام رفتم و درخواستم را مطرح کردم، ایشان به بنده گفتند که "برای چه می‌خواهی به آنجا(سفارت سابق آمریکا) بروی؟ مگر ما قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم؟"
رفیق‌دوست در ادامه با اشاره به تحریف معنایی این خاطره خود توسط برخی رسانه‌ها، تاکید کرد: برخی با برداشت غلط، این خاطره من را به عنوان لزوم بازگشایی سفارت آمریکا در ایران در زمان فعلی معنا کردند در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست و این حرف من دلیلی بر این نیست که اگر آمریکا آدم نشود، بازهم باید با او مذاکره کنیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خاطره دیگری درباره موضوع دشمنی آمریکا با ایران به نقل از محمدجواد لاریجانی، گفت: مثال دیگر که شاهد آن زنده است، آقای محمدجواد لاریجانی است که در آن زمان وزیر امورخارجه بود و بنده نیز وزیر سپاه بودم. ایشان برای ملاقات با بنده و انجام کاری به وزارت سپاه آمد و گفت که سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا در ایران) به دیدار من آمد و از او پرسیدم که ریشه دشمنی آمریکا با ایران در کجاست و تا چه زمانی ادامه دارد؟، او(سفیر سوئیس) پاسخ داد که "واقعیت این است که شما با انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را شکسته‌اید و تا آمریکا هیمنه شما را نشکند، شما را‌‌ رها نمی‌کند."
این عضو سابق حزب موتلفه اسلامی افزود: ما در حال حاضر می‌بینیم که آمریکا در این 36-37 سال گذشته، دائما و به طُرق مختلف مانند ایجاد گروهک‌ها، کودتا، جنگ تحمیلی و اکنون نیز با نفوذ به دنبال این کار است و می‌خواهد هیمنه ما را بشکند. امّا خوشبختانه هر کاری انجام داده است، موجب شکست هیمنه خودش و تقویت هیمنه ما شده است.
17213

22 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 15:34:43
    پاسخ
    19 0

    من که کلا معنی و مفهوم "هیمنه" را با گوشت و پوست خودم لمس کردم امان از هیمنه

    • محسن121
      دوشنبه 9 آذر 1394 - 22:51:28
      3 13

      آقای رفیق دوست چی میگی؟ مرگ بر آمریکای جنایت کار

  • ملت
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 15:38:17
    پاسخ
    32 3

    خدابیامرزد پدرت را فعلا که این هیمنه کمر مردم راشکسته

  • عطا
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 15:40:49
    پاسخ
    22 2

    یعنی شما برای جا هم از امام سئوال میکردید

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 15:42:47
    پاسخ
    8 12

    اینهم خاطراتی است از جنس خاطرات حاج آقا خاطره است .

  • جاوید
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 16:03:08
    پاسخ
    5 13

    اینو باید عاشقان فعلی آمریکا بفهمن که بابا فعلا نمیشه با این آمریکا رابطه داشت .رابطه با تمام دنیا خوبه ولی فعلا با این شرایط رابطه با آمریکا اصلا به صلاح نیست .

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 16:12:04
    پاسخ
    15 5

    فعلا فقط بخش هايي از حرف هاي اين الله خميني رو كه به نفع شون هست نقل ميكنن، مگه ميشه براي هميشه با كشوري رابطه نداشت.

  • حکمت
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 16:26:36
    پاسخ
    9 0

    آقای رفیقدوست محمد جواد لاریجانی معاون بین الملل وزارت خارجه بود. دقت کن آقا محسن

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 16:35:19
    پاسخ
    33 8

    فعلا که کسانی که بقا ی خود را دشمن با آمریکا می بینند طرفدار این مسئله هستند. کدام کشور در جهان با امکانات ایران هست و بدبخت تر از کشور های دیگر نیست. مگر خود مردم چه از آمریکا دیده اند که دشمنی داشته باشند. ما با چینی که کمونیست هست و کافر که به خدا اعتقاد ندارد و یا کره شمالی و یا روسیه که زمانی کمونیست بوده اند ارتباط داریم و با آمریکا رابطه نداریم. کجاهستند آنها که به جای عموم مردم حرف می زنند بدانند که مردم به وضع فلاکت باری دچار شده اند. فقر و بیکاری و اعتیاد و جرم و جنایت بیداد می‌کند. طلاق موج می زند و از ازدواج خبری نیست. آیا در پیشگاه خدا مسول نخواهند بود؟

    • بیطرف
      سه شنبه 10 آذر 1394 - 01:53:56
      2 13

      راستش من زیاد اهل وبگردی نیستم .مطلب تورو که دیدم دلم نیومد جواب ندم.جنابعالی گفتی مردم چه از آمریکا دیده اند .این مطلب نیاز به پرسش نیست میتونی با نگاهی به مردم عراق که آمریکایی ها چه بلاهایی بر سر خانم های خانواده در جلوی چشم شوهر و پدر و برادرشون آوردند .برو سری به کشورهایی که به آمریکا باج دادن بزن.فرق اونا با ما رو خوب لمس کردی مطمعنا تو تا الان از شهر خارج نشدی اگه بری چند تا کشور خارجی ببینی فرق کشور ما با بقیه رو لمس میکنی ؟هر کشوری قوانین و دین و مذهب خودش رو داره.گفتی فقر و بیکاری واعتیاد و جرم و جنایت ؟ توصیه میکنم برو یکم مطالعه کن بعد بیا در مورد یک کشور نظر بده .اما موضوع طلاق و .. این موضوع هم برو آسیب شناسی کن تهفه همون آمریکا و انگلیس که با ماهواره رسید دستمون و غیرت روگرفت

    • جاوید
      سه شنبه 10 آذر 1394 - 09:32:23
      2 13

      ساده لوح هایی مثل شما هستن که ما اینهمه بدبختی میکشیم .رابطه با آمریکا بد نیست ما هم میدونیم ولی در حال حاضر رابطه با این آمریکا که فریبکار و دروغگوست اصلا به نفع مملکت نیست ،بفهمید و احساسی نظر ندید .یه عده نفوذی دارن مغز شما رو شوستشو میدن و خودشون که وضعشون خوبه چون آمریکایی ها بهشون اینقدر دادن که نیاز مادی نداشته باشن .در ضمن ما بیشترین مشکل از خودمونه نه رابطه با آمریکا اینهمه بی نظمی ،اختلاس ،رشوه ،پارتی بازی ووووووو.....بعد از رابطه با آمریکا خوب نمیشه چون خودمون مشکل اصلی هستیم .بفهمید خودتونو به نفهمی نزنید .

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 17:20:00
    پاسخ
    8 2

    هیمنه ؟ شما و ایشون هیمنه رو به انگلیسی چی فهمیدید؟ نکنه هیومنیتی بوده ؟

  • م
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 17:20:09
    پاسخ
    24 4

    به نظرم معنای صحبت حضرت امام مشخصه منظورش دقیقا این بود که میشود با آمریکا مصالحه کرد

    • سید
      سه شنبه 10 آذر 1394 - 09:38:41
      9 1

      ولی متاسفانه دشمنی دایمی با امریکا شده شعار بعضی ها.تنها مطلق گیتی خداوند تبارک و تعالاست ودیگر خوب مطلق و بد مطلق نداریم در طول تاریخ بین روسیه و امریکا قطعن روسیه نا نجیب تر از امریکا بوده .ولی حالا.......

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 17:45:59
    پاسخ
    0 0

    آقاي رفيق دوست عزيز شايد دچار فراموشي شده ايد چون آقاي جواد لاريجاني هيچگاه وزير امور خارجه نبوده است ؟

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 18:34:20
    پاسخ
    9 1

    راست میگه منم شنیدم

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 19:34:41
    پاسخ
    7 0

    ای کاش امام بود.

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 20:05:19
    پاسخ
    8 1

    منظورت پس چی بود؟ تو هم همبن طور خبر آنلاین.

  • بی نام
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 21:31:52
    پاسخ
    13 0

    ماشین بلیزر

  • بیسواد
    دوشنبه 9 آذر 1394 - 23:31:58
    پاسخ
    1 0

    تو چرا دست بردارید .راه باز است بروید پیش کد خداتان اوقات خوش بگذرانید.

  • احمد
    سه شنبه 10 آذر 1394 - 09:10:53
    پاسخ
    2 4

    گرگ همیشه گرگ است هیچ وقت با انسان دوست نخواهد شد چه بهتر است از او دور باشیم تا ما را گاز نگیرد

  • شهروند
    سه شنبه 10 آذر 1394 - 09:27:53
    پاسخ
    0 5

    همین امام فرمود رابطه ایران با امریکا مثل رابطه گرگ با میش است

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین