۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

اقتصادنیوز نوشت: موفقیت کاری فقط مهارت‌هایی که با آن شغل را به دست می‌آورید، مربوط نیست. رابطه شما با همکاران به ویژه چگونگی درک رئیس‌تان از شخصیت شما نیز روی موفقیت و اعتبار حرفه‌ای‌ شما بسیار تاثیرگذار است.

بخش مالی یاهو 8 نشانه‌ای که در صورت وجود، از شما یک کارمند مشکل‌آفرین در محیط کاری ساخته و اعتبار حرفه‌ای و انتخاب‌های آینده وی با خطر مواجه می‌کند مورد بررسی قرار داده است.

مدیریت را به عنوان دشمن خود ببینید

اگر شما فکر می‌کنید که رابطه کارمند/مدیر به موقعیت ما علیه شما تبدیل شده است، احتمال اینکه نگرش شما روی مدیرتان تاثیر گذاشته و او نیز شما را به عنوان دشمن خود قلمداد کند زیاد خواهد بود. در این صورت هیچکس نمی‌خواهد که روزهای خود را با کار در کنار دشمن خود بگذارند.

حداقل یک بار در ماه اعلام کنید «این شغل من نیست»‌

زمان‌هایی وجود دارد که شاید لازم باشد بگویید شما برای این شغل ساخته نشده‌اید. ولی اگر شما از کارهای موظفی خود سرباز زدید احتمالا به شدت خودتان را گول زده‌اید. با این حال یک شغل هیچگاه جامع نبوده و اکثر مردم تا پایان انجام کار به خوبی در شغل خود جا نمی‌افتند.

درخواست مدیر خود را به عنوان پیشنهاد تلقی کنید

گاهی اوقات خواسته مدیران یک پیشنهاد است که شما در قبول یا رد آن مختارید ولی اغلب اوقات مدیران از شما انتظار دارند که چیزی که از شما خواسته‌اید انجام دهید. اگر شما عادت رد خواسته‌ها یا مواردی که با آن مخالفید را دارید، مدیر مجبور خواهد شد تا  کار شما را موشکافی کرده و از عدم رد جنبه‌هایی که دوست ندارید مطمئن شود. 

در پیداکردن مدیر سابقی که شما را به جایی معرفی کند دچار مشکل شدید

اگر وقتی با مدیران سابقتان تماس می‌گیرید آنها از شما حمایت نمی‌کنند ، احتمالا یک دلیلی دارد. برخی مدیران با درخواست معرفی به طور کلی مشکل دارند، پس اگر شما با چنین مشکلی مواجه شدید، لازم است که در مورد چگونگی رابطه با آنها مجددا تفکر کنید.

همیشه به جای اجازه، درخواست بخشش کنید

این موضوع حقیقت دارد که برای پیشرفت در حرفه، از شما انتظار می‌رود که در برخی موقعیت‌ها به صورت مستقل قضاوت کرده و تصمیم بگیرید ولی اگر برخی از تصمیم‌های کلی با ریسک بالایی همراه باشد، اغلب مدیران می‌خواهند وارد گود شوند. اگر شما به صورت خودجوش اقدام به عملی کنید و بعد امید به بخشش داشته باشید، کم کم مورد غضب کارفرمای خود قرار خواهید گرفت.

به دنبال دلایلی برای عدم انجام کارها هستید به جای اینکه راه‌هایی برای انجام آنها پیدا کنی

اگر جمله مورد علاقه شما این است که « این روش هیچوقت کار نخواهد کرد» شما اثری ناامید کننده روی تیمتان خواهید گذاشت.  

در یک حلقه منفی گیر کنید

ناامیدی موضعی در کار یک حالت طبیعی است ولی اگر شما نسبت به شغل و شرکت خود هر روز احساس منفی داشته باشید این موضوع روی کیفیت کار و زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت. وقتی با این حالت مواجه شدید، بهترین کار این است که راهی پیدا کنید که از آن طریق احساس رضایت در کار داشته و حرکتی رو به جلو داشته باشید. 

از همه رئیس‌هایی که تا به حال داشته‌اید بدتان می‌آید

اگر شما هیچگاه از مدیری که با آن کار می‌کنید راضی نیستید، باید به دنبال چیزی باشید که از خود شما سرچشمه می‌گیرد. این موضوع ممکن از عدم توانایی شما در راضی شدن، انتظارات غیرمعقول در مورد کار، مشکل با رئیس،‌ مشکلات عصبی، سختی در تنها بودن با دیگران یا مشکلات دیگر باشد. ولی این نکته با ارزش خواهد بود که نگاهی به آن بیندازید و بفهمید که مشکل از کجاست. 

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    3 0
    99 درصد کارمندای ایران از شغل خودشون راضی نیستن
  • الی A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    1 0
    حالا کو کار که خوشمون بیاد یا نیاد؟