برخی از هموطنان که در سفر زیارتی اربعین به سر می برند برای بازگشت دچار مشکل شده اند. آنهایی که به صورت زمینی برمی گردند، مشکلات بیشتری دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم عزاداری اربعین باشکوه امسال با حضور نزدیک به ۲۷ میلیون زائر در کربلا برگزار شد. با وجودی که در روزهای آخر پذیرش زائران، طرف عراقی به دلیل کمبود امکانات از پذیرش زوار ایرانی که پشت مرز مهران مانده بودند خودداری کرد، ولی سرویس دهی مناسب به زائران در هنگام برگزاری مراسم اربعین، باعث شد ایرانیها بی مهری برخی از مقامات مرزبانی عراق را فراموش کنند.

با این وجود برخی از پیامهای مردمی نشان می دهد زائرانی که در بازگشت از عراق، قدری دیر عمل کردند و به موج عظیم بازگشت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر ایرانی خوردند، دچار مشکلاتی شده اند.

از شهر مرزی مهران خبر میرسد اوضاع رفاهی زائران نسبت به روزهای ابتدای زیارت اربعین، از شرایط نامناسب تری برخوردار است. دیشب از نقطه مرزی تا شهر مهران برخی زائران مجبور شدند زیر باران پیاده روی کنند و خودروی مناسبی برای حمل و نقل آنها نبود. البته از امروز پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی جلوی اتوبوسها را می گیرند و مردمی را که در راه مانده اند سوار اتوبوس می کنند.

همچنین از استان خوزستان و شهر اهواز نیز خبر می رسد برخی از زایران اربعین حسینی در ترمینال مسافربری اهواز به مشکل کمبود وسیله نقلیه برخورده اند. از شب گذشته انبوه مسافران عازم شهرهای اصفهان و تهران و یزد و غیره در پایانه مسافربری «سیاحت» اهواز، با وجود حضور اتوبوس های خالی سرگردان شده اند.
لازم به ذکر است مرزهای شلمچه و چزابه فاقد خدمات حمل و نقل مستقیم به شهرهای مقصد بوده و با وجود کرایه هایی که مردم برای رسیدن به اهواز به اهواز پرداخته اند، هنوز حمل و نقل آنها به شهرهای مقصد به خصوص در استانهای مرکزی ایران با مشکل مواجه است.
از فرودگاه نجف نیز امروز خبر رسیده که درگیری بین برخی از مسافران و دلالان شرکتهای هواپیمایی در این فرودگاه مشاهده شده. اینطور که برخی از زائران می گویند دلال ها بلیط های اضافه تری نسبت به ظرفیت پرواز فروختند و مسافران برخی از خطوط هواپیمایی با وجودی که وجه بلیت را پرداخته اند، هنوز در فرودگاه نجف سرگردانند.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    حاجی بلیت چیه دیگه؟