برندهای خودروساز که بازار ایران را تصاحب می کنند /مردم چه قیمتی برای خرید خودرو می پسندند؟

به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.

دیروز پیش محمدرضا نعمت زاده از نهایی شدن مذاکرات برای تولید خودرو در ایران با سه غول خودروساز خبر داد،اما او نگفت که این سه غول خودروسازی کدام خودروسازهای اروپایی هستند و چه خودروهایی قرار است تولید کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛اگرچه طی ماههای گذشته خبرهای غیر رسمی نام خودروسازهایی که قرار است شریک خودروسازان ایرانی شوند، فاش شده است اما به صورت قطعی مشخص نیست که خودروسازهای اروپایی که می آیند،قرار است چه نوع محصولی را با خودروسازان داخلی تولید کنند.حال آنکه تجربه تولید مشترک با برخی از این خودروسازها از جمله پژو و رنو فرانسه از گذشته وجود دارد و به نظر می رسد این دو خودروساز همکاری خود را با خودروسازان ایرانی از سر خواهند گرفت.

اما به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.با این حال به نظر می رسد با توجه به سلیقه بازار ایران که خودروهایی با کلاس B و رده قیمتی بین 25 تا 40 میلیون را می پسندند،شرکت های خودروساز آلمانی و سوئدی کمتر شانس فروش انبوه تولیدات مشترک در ایران داشته باشند،مگر آنکه برندی که می خواهند در ایران تولید کنند ساده سازی شده که با قدرت خرید خانوارهای با درآمد متوسط ایرانی برابری کند.اتفاقی که برای لوگان که در ایران تندر شناخته می شود،افتاد.

چندی پیش در خبرها آمده بود که خودروساز سوئدی که ولوو تولید می کند،قصد دارد سه خودروی سواری و یک خودروی شاسی بلند در ایران تولید کند.این خودروها شامل ولووC70 که قیمت پایه این مدل 280 میلیون تومان  و قیمت فول و کامل این خودرو 340 میلیون تومان تخمین زده شده، V40 دومین خودرو در کلاس هاچ بک که قیمت آن از 280 میلیون تومان آغاز شود.،XC60 که قیمت پایه اش 280 میلیون تومان و در نهایت ولووC30 درکلاس هاچ بک که در حدود 280 میلیون تومان برآورد قیمت شده است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    2 4
    تصویر فتوشاپ به نظر میرسه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    10 34
    مردم ما همگی خواستار تولید خودرو توسط دستان پر توان تولید کننده داخلی هستند و قطعا روی خوشی به به اصطلاح غول های خودروسازی نشان نمی دهند .
  • محسن A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    53 0
    یکه بگه چرا خودرو سازان به ریال به کارگرا و کارمنداشون حقوق میدن و قیمت سوخت وبرق مصرفی رو هم به ریال پرداخت میکنند و 90 درصد قطعاتشونم به ریال تولید داخله اما موقع فروش اونو بر حسب دلار قیمت گذاری و به فروش میرسونن/ به طور مثال خانواده ای با درامد 1.2 میلیون 18 ماه باید پس انداز کنه تا یه پراید 21 میلیونی بخره در حالیکه در فرانسه درآمد متوسط خانوار بالغ بر 29 هزار و 577 دلار ارزیابی شده است یعنی با درآمد یکساله میتونه یک خودرو 104 میلیون تومانی بخره
  • مهرزاد A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    47 0
    اگه فقط حتی یه شاسی با یه موتور بصورت ساده از اروپا واردات شه سایپا وایران خودرو حتی نمیتونن یدونه از گاریاشونو به ملت قالب کنن
  • حسین IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    26 0
    مثه اینکه فولکس واگن قراردادشو نهایی کرده و فیاتم پیشنهاد داده
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    45 1
    از کِی تا حالا پژو غول خودروسازی شده که ما خبر نداریم؟ حتی داخل اروپا و آمریکا هم حساب خاصی روی محصولات پژو باز نمی شه. فقط برای جهان سومی ها ویژه و خاصه
  • جاوید IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    29 0
    خوش به حال پولدارها که 200 به بالا پول دم دستی اشان است
  • حسنی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    10 0
    با سلام اینها همه اش حرفهای خودروسازها برای پول گرفتن از مردم هست. برای نمونه شرکت ایران خودرو با همین روش در چند نوبت اقدام به فروش نقدی کپچر کرد. الان بیش از 8 ماه هست که پول مردم رو گرفته و از تحویل خودرو خبری نیست. هیچ پاسخی هم نمیدن توی اینجور مواقع اصلا" در ایران خودرو هیچ کس مسئول نیست. با این روشهای غیر اخلاقی فقط مردم رو گول میزنند.
  • بی نام RO ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    9 1
    عزیزم مردم قیمت رویایی و غیر منطقی نمی خوان مردم می فهمند قیمت خودرو تو بازار جهانی چنده همون قیمت به نظرشون منطقیه نه اینکه یه ماشین اونور آب یا تو منطق آزاد خودمون با قیمت جهانی باشه ولی واسه پلاک ملی شدن یعنی واسه نیم کیلو آلمینیوم پلاک قیمتش بشه دوبرابر این وسط مردم ایران سالی 30هزار کشته و چندین برابر مصدوم و معلول بدن فقط به خاطر بی کفایتی خودروسازها و نفوذ رانت
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    45 1
    مافیای خودروسازان هرگز اجازه تولید یا فروش خودرو ارزان قیمت رو نخواهند داد و حتی اگر مدل های جدیدی توسط خود این مافیا مونتاژ بشه به طور قطع مدل های از رده خارج و درجه سه هستند که برای بیست سال آینده به مردم مظلوم ایران با قیمت سه برابر جهانی عرضه خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    21 2
    قیمتی که برای ولوو نشوتین قیمت وارداتیشه و بعد از تعرفه گمرکی این شده. اگه داخل تولید بشه مثل پژو و تندر و تعرفه گمرکی ازش حذف بشه، قیمت میشه 130 میلیون احتمالا. که هرچند ارزون نیست ولی میارزه ادم اینقدر پول بده و آشغلهای تولید داخل رو سوار نشه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    9 0
    معلومه قیمت جهانی
  • مسعود IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    22 1
    ولو یکی از ایمن ترین و با کیفیت ترین خودرو های دنیاست و ارزندگی اون خیلی بیشتر از ماشین های بی کیفیت کره ای هست. فقط امیدوارم قیمت تولیدش توی ایران کاهش قابل توجهی داشته باشه که وسع قشر متوسط برسه. ضمنا اون چیزی که از کیفیت مهمتره خدمات پس از فروشه که امیدوارم سیستم بین المللیش تو ایران پیاده بشه تا این دوتا بچه ی لوس هم یاد بگیرن.
  • ناصر / بازنشسته RU ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    11 0
    آخه شرکتهای سوئدی و آلمانی با توجه به دخایر نفت و گاز و معدن و .... داریم فکر میکنند همه ما ایرانی ها پولدار هستیم . خبر ندارند که 20 میلیون افراد ما زیر خط فقر زندگی میکنند.
  • ملک A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    3 0
    بااین وظعیت گرانی وکیفیت صفرخودرهای تولید داخلی بنده نظری ندارم
  • افشین IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    8 0
    حالا مثلا که چی میگن هی خودروساز جدید میاد ، دوتا میاد اصلا ده تا بیاد که چی ، آخه کدوم خودروساز معتبر تو ایران میتونه خودرویی تولید کنه که با قیمت 30 تا 40 میلیون با حداقل امکانات استاندارد جهانی به دست مصرف کننده داخلی برسه ؟ ، مگه میشه شرکتهای خودروسازی انحصاری چنین اقدامی بکنند ؟ اگه میشه چه جوری ؟ الان با این همه کیفیت پایین قیمتها بالاست ، حالا چطوری میتونن با اون کیفیت استاندارد جهانی خودروهایی تولید کرد بین 20 تا 30 میلیون ؟ پژو.206 صندوق دار مدل94 دارم. ، تا حالا 7000هفت هزار تا راه رفتم ، 3 بار سیم کلاچ ، 2 بار صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ و یک با فلایویل ، کاسه کامل چراغ جلو ، ، عوض کردم مدارکش هم موجوده . البته هنوز موتورش لرزش داره .
    • بی نام IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
      0 4
      جای تعجبه اینقدر بد میگین درباره خودروسازان بازم خرید 120 هزارتایی هست اونم توی 5 روز قیمتاشم یک ملیون دویست افزایش داشته اگه بد بود تقاضای خرید هم نبود
  • الی A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    3 0
    کاش همون فولکس غورباغه ای تو ایران تولید میشد کلی هم طرفدار داره ایمن هم هست ما به همینشم قانع بودیم بوووخدا.