همتی استاندار قزوین: انتقال آب سد طالقان به قزوین نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

دکترفریدون همتی استاندار قزوین گفت: متأسفانه آب شرب و کشاورزی همه شهرهای استان از طریق آب چاه تأمین می‌شود و این موضوع منجر به کاهش آب‌های زیرزمینی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه مجمع نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به توسعه بیابان در استان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه آب شرب و کشاورزی همه شهرهای استان از طریق آب چاه تأمین می‌شود و این موضوع منجر به کاهش آب‌های زیرزمینی شده است.

وی با بیان این که انتقال آب سد طالقان به قزوین نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: کار تخصیص آب سد طالقان به قزوین پایان یافته و این طرح مشکلات آب قزوین و تعدادی از شهرها را برطرف می‌کند.

استاندار قزوین با تأکید بر این‌که اجرای این پروژه از توان دولت خارج است، گفت: به دنبال اجرای این طرح با استفاده از توان بخش خصوصی هستیم و در این خصوص مذاکراتی با بانک شهر صورت گرفته است.

همتی یادآور شد: در خصوص اجرای سد "نهب" و "بالاخانلو" با بانک شهر تفاهم کرده‌ایم تا مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ما قرار گیرد.

وی گفت: با این میزان اعتبار تا پایان سال آینده این سدها تکمیل می شوند و تکمیل آن‌ها موجب رونق حوزه کشاورزی می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =