فریدون همتی استاندار قزوین به فرمانداران توصیه کرد:در شعب اخذ رای حتی المقدور از نیروهای جدید ،متدین و مورد اعتماد استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین فریدون همتی در نشست فرمانداران استان که در محل سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان داشت: انتخابات از اهمیت بالایی برای نظام برخوردار است لذا همه بخش ها ،کمیته ها و فرمانداران باید فضا و شرایط را برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و قانونی آماده کنند ومجریان انتخابات به عنوان نمایندگان دولت باید امین مردم باشند و با برگزاری انتخابات سالم و قانونمند زمینه نشاط و خوشحالی را در مردم فراهم کنند.
وی افزود: برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای دولت یازدهم حیثیتی است و با این رویکرد ، نگاه و دغدغه همه عوامل اجرایی و دستگاه ها بایدهمکاری کنند
استانداربا بیان اینکه" از امروز تا پایان انتخابات همه فرایند انتخابات حق الناس است" تصریح کرد: باید کمک کرد که خدشه ای به سلامت انتخابات وارد نشود و دولت تدبیرو امید به عنوان امین مردم از آرای نامزدها به گونه ای امانتداری کند که اعتماد مردم به دولت و نظام افزایش یابد چون بزرگترین سرمایه اجتماعی دولت ،اعتماد مردم است که باید افزایش یابد
استاندار با تاکید برانتخاب و تشکیل ترکیب جدیدی از معتمدین در هیات های اجرایی انتخابات بیان داشت: اعضای صندوق ها ، نماینده گان فرماندار و اعضای هیات های اجرایی باید جدید باشند و در هر شعبه یک یا دو نفر از افراد بی طرف ،متدین و سالم مربوط به دوره های گذشته انتخاب شوند و مابقی همه باید جدید شوند
وی گفت: اعضای هیات های اجرایی باید افرادی سالم،خداترس و مورد وثوق مردم باشند تا مردم و نامزدها با شناخت آنها آرامش پیدا کنند و مطمئن شوند که در انتخابات خیانت نخواهد شد.
استاندار افزود: در این زمینه باید به سمت شناسایی افراد معتمد و جدید از بین قشر معلمین ،کارمندان ،اساتید دانشگاه و اعضای شورا های اسلامی بود .
وی با بیان اینکه" بی طرفی مطلق درانتخابات وظیفه مجریان و ناظرین است و اگر گزارشی درخصوص انحراف احدی از عوامل اجرایی و مدیران دستگاه ها درزمینه بی طرفی انتخاباتی اعلام شود ادامه خدمت با چنین مدیری امکان پذیر نیست.در ادامه گفت: آبرو و حیثیت دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات باشکوه ،سالم و قانونی است.
استاندار تصریح کرد: در خصوص صندوق های سیار نیز باید دغدغه ها را رفع کرد وبگونه ای برنامه ریزی شود که نمایندگان کاندیداها در چارچوب قانون و بدون حق دخالت از ابتدا تا انتها در شعب اخذ رای حضور داشته باشند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید اراده اش بر این است که نهایت دقت را در سلامت انتخابات داشته باشد که در همین زمینه درخصوص صندوق های سیار ماشین های بزرگ پیش بینی شده تا نمایندگان کاندیداها بتوانند با حضور در این خودروها بر فرایند اخذ رای نظارت کنند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه فرمانداران گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در راستای برگزاری انتخابات ارائه کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =