طی احکامی جداگانه اعضای هیات مدیره انجمن موسیقی استان البرز انتخاب شدند و این انجمن رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در سپردن کار به اهل فن، و دست گرفتن امور از طریق فن و تخصص ،شکل دهی انجمن ها را پیشه کرده ایم و دغدغه هنرمندانمان را در تقویت انجمن ها پیگیری خواهیم کرد.
مهندس کاشانی خاطر نشان کرد: انجمن موسیقی استان، در راستای تقویت استعداد ها و پیشرفت موسیقی فاخر شکل گرفته است و تقویت محتوایی موسیقی می تواند از جمله مهمترین اقدامات آن باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه احکام صادره از سوی مدیرکل انجمن موسیقی کشور،ترابیان امضا شده است از قول وی گفت: انجمن موسیقی البرز از قوی ترین انجمن های کشور است ، با توجه به چهره های کشوری در انجمن البرز توقع می رود تاثیرات بسیار خوبی در فضای موجود موسیقی البرز دیده شود.
در ادامه مهیار فیرزو بخت در پاسخ به پرسش خبرنگار سایت رستاخیز پیرامون جایگاه مویسقی بومی و لزوم ساخت موسیقی محلی و سرود ویژه کرج گفت: البته جایگاه بلندی خواهد داشت و من به عنوان کسی که زاده کرجم دغدغه مند ساخت موسیقی و سرود منتسب به البرز هستم تا مانند دیگر شهر ها و استان ها برای خود سرودی با زبان محلی داشته باشیم که بیان کننده هویت و شاخصه های شهرمان باشد .
وی تصریح کرد: پیش از این نیز شعرهایی تهیه شده که مرکز موسیقی کشور آنهارا تایید نکرده است ،اما این از برنامه های اصلی ما خواهد بود.
این استاد موسیقی خاطر نشان کرد: تقویت موسیقی محلی و زبان محلی از جمله فعالیت های ما خواهد بود.
حسین پرنیا نیز از دیگر اعضای هیات مدیره انجمن مویسقی البرز نیز گفت: ثبت انجمن ، راه پر پیچ و خمی را طی کرده تا به این جا رسیده است و این نتیجه همت و تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان است که نگاه خوبی نسبت به هنر موسیقی دارد .
پرنیا گفت: موسیقی البرز باید جایگاه خودش رادر کشور پیدا کند و برنامه ریزی داشته باشد .
پرنیا برگزاری کارگاه آموزشی، پژوهشی، برگزرای کنسرت بومی و تقویت موسیقی اقوام به لحاظ حضور این پتانسیل قوی در استان را از جمله برنامه های این انجمن دانست .
علی باستانی نژاد دیگر عضو هیات مدیره انجمن موسیقی استان گفت: کسب رتبه های برتر جشنواره موسیقی از سوی هنرمندان جوان استان نشانه توانمندی این خطه برای رشد موسیقی است .
وی افزود: بزرگترین دانشگاه هنر خاورمیانه در استان البرز ظرفیت دیگری است که فارغ التحصیلان و مدیران و اساتید فراوانی را در خود جای داده است.
در پایان این نشست ، مهیار فیروز بخت,حسین پرنیا،علی باستانی ،حشمت الله عطایی به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی و فرهاد مشتاق نیز به عنوان نماینده تام الاختیار ادراه کل به این هیات پیوست .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =