حاجی ایلامی بازداشتی در عربستان پس از 75 روز آزاد شد

مدیر حج و زیارت استان ایلام از آزادی قطعی و کامل حسن رحیمی حاجی بازداشت شده ایلامی در کشور عربستان خبر داد و گفت: در روزهای آینده این زائر بیت الله الحرام به کشور باز می گردد.

غلامرضا ممیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حکم قطعی آزادی و امضای تائیدیه قاضی رسیدگی کننده به پرونده حسن رحیمی حاجی ایلامی یکشنبه گذشته از سوی مراجع قضایی عربستان صادر شده است.
وی ادامه داد: این فرد با پیگیری های مجدانه کنسولگیری ایران در جده و نمایندگی سازمان حج و زیارت در کشور عربستان دو روز پیش و پس از حدود 75 روز بازداشت، از زندان این کشور آزاد شد.
ممیز افزود: با توجه به اینکه در مقطعی فعلی هیچ پرواز مستقیمی از عربستان به مقصد ایران نیست لذا تلاش می کنیم این حاجی را از طریق پرواز عربستان به مقصد یکی از کشورهای منطقه و سپس به تهران منتقل کنیم.
وی یادآور شد: هماهنگی برای حضور این حاجی در مکه مکرمه و زیارت خانه خدا با مقام های کشور عربستان انجام شده و او قبل از بازگشت به کشور به زیارت خانه خدا مشرف خواهد شد.
ممیز اظهار کرد: از زمان آزادی تا زمان مراجعت و بازگشت به کشور، شرایط اسکان، تغذیه و دیگر نیازهای این حاجی ایلامی از سوی کنسولگری ایران در جده و نمایندگی سازمان حج و زیارت ایران در کشور عربستان فراهم شده و او در مدت اقامت در عربستان تا زمان بازگشت به کشور میهمان حج و زیارت است.
حسن رحیمی که برای انجام مناسک حج تمتع امسال به این کشور سفر کرده بود بعد از حادثه تاسف بار منا به دلیل اعتراض به عملکرد پلیس این کشور بازداشت شده و نتوانست در موعد مقرر با دیگر حجاج استان ایلام به کشور باز گردد.
کاروان 119 نفره حجاج اعزامی استان ایلام که از 21 شهریور به مدت 30 روز در عربستان حضور داشتند روز 21 مهر به ایلام بازگشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    8 4
    ایول به غیرتت
  • جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 2
    نامه اي به كليه نمايندگان محترم مردم در سراسر كشور باعرض سلام خسته نباشيدخداقوت نمايندگان محترم مردم در خانه ملت طرح تبديل وضعيت كار كنان رسمي كار گري ادارات دولتي روز چهارشنبه مورخ1392/9/20به تصويب نمايند گان محترم مجلس رسيد و طرح مذكور فوريت دارشد وطي شماره 162اعلام وصول گردييد و توسط رئيس جلسه وقت جناب آقاي دكتر محمدرضا باهنر به كمسيون اجتماعي مجلس ارجاع گرديد جهت بررسي لذا در مورخ 1394/3/31نايب رئيس كمسيون اجتماعي مجلس جناب آقاي عمران علي محمدي در رسانه هاي خبري اعلام كرد كه كمسيون اجتماعي مجلس طر ح تبد يل وضعيت نيروهاي رسمي كار گري ادارات دولتي نظير بهزيستي به رسمي كشوري تصويب كرد و طرح مذكور در روزهاي آيند ه به صحن علني مجلس خواهد آمد و آقاي عمران علي محمدي عنوان دولت مخالف اين طرح