عربیان تاکید کرد:  فضای انجام پژوهش های راهبردی در خصوص مسایل فرهنگی ایجاد شود

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج، بر ایجاد فضای انجام پژوهش های راهبردی در خصوص مسائل فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حسین عربیان در نشستی با میر ابراهیم صدیق، عضو شورای اسلامی شهر کرج، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و مدرس دانشگاه بررسی چگونگی افزایش تعاملات کاری و استفاده از فضاهای تخصصی، علمی با مجموعه دانشگاه ها و مدیریت فرهنگی شهرداری کرج را امری ضروری بر شمرد.

این مسئول شهری گفت: برای انجام برنامه های فرهنگی که بتواند مسیر صحیحی را سپری نماید ارتباط با نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی را نمی توان منکر شد، چرا که بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها و استفاده از تجاربشان در برنامه ریزی ها و داد و ستد فرهنگی و علمی گامی ضروری و حیاتی است .

عربیان افزود: باید با ایجاد فرصت های مطالعاتی میان دانشگاه و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج که به عنوان یکی از متولان امر فرهنگ در شهر در نظر گرفته می شود،امکان بهره گیری از دانش علمی در عرصه های فرهنگی با اتکا به ارزش های اسلامی و ایرانی رفراهم شود و در این زمینه نیز تا کنون تفاهم نامه هایی با برخی از دانشگاه ها منعقدشده و امیدواریم موجب تحکیم و گسترش دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی شود.

وی توجه به مهندسی فرهنگ را ضرورتی اجتناب ناپذیر در شرایط کنونی جامعه دانسته و اظهار داشت: باید فضای انجام پژوهش های راهبردی در خصوص مسایل فرهنگی ایجاد شود تا ضمن آسیب شناسی و پاسخگویی به ضرورت های کنونی جامعه در زمینه فرهنگ بخصوص فرهنگ شهروندی و شهرنشینی از مشکلات کنونی کاسته و امکان ارتقا سطوح فرهنگی را موجب شویم.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =