مجمع جهانی اقتصادی با انتشار گزارشی همزمان با برگزای اجلاس داووس هشدار داده که در صورت ادامه روند فعلی تولید زباله تا سال 2050 میزان زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌های جهان از میزان ماهی‌ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبر‌آنلاين،بر اساس اين گزارش{اينجا} هر سال 8 ميليون تن زباله وارد اقيانوس‌هاي جهان مي‌شود كه معال خالي كردن يك كاميون پر از زباله در آبهاي آزاد در هر دقيقه است. بر اساس پيش‌بيني صورت گرفته با ادامه اين روند در سال 2030 اين ميزان به دو كاميون در دقيقه و در سال 2050 به چهار كاميون زباله در دقيقه خواهد رسيد.

تقریبا یک سوم زباله های پلاستیکی راه یافته به سامانه های گردآوری برای بازیافت، در نهایت راهی اکوسیستم های طبیعی همچون اقیانوس ها می شوند. تنها 14درصد از بسته بندی های پلاستیکی برای بازیافت گردآوری می شود که این نرخ بازیافت در مقایسه با سایر مواد از قبیل 58 درصد برای کاغذ و بیش از 90 درصد آهن و فولاد بازیافتی، بسیار اندک است.

پیش بینی می شود با این روند، تا سال 2025 میلادی به ازای هر سه تن ماهی، یک تن زباله پلاستیکی در اقیانوس ها باشد و تا سال 2025 ، وزن این زباله ها بیشتر از ماهی ها خواهد بود.

در اين گزارش از كشورها خواسته شده تا سيستم‌هاي خود براي بازيافت زباله‌هاي زباله‌هاي پلاستيكي را تقويت كرده و به فرهنگ‌سازي براي كم كردن توليد زباله‌هاي پلاستيكي بپردازند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =