همایش آشنائی با سرطان‌های شایع و روش‌های پیشگیری از سرطان برگزار گردید

همایش آشنائی با سرطان‌های شایع و روش‌های پیشگیری در محل سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید .

به گزارش خبرآنلاین ، در این همایش ابتدا، دکتر محمد رضا صائینی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: بیماری سرطان با نگرانی و ترس همراه است که باید، امید جایگزین ترس و نگرانی حاصل از این بیماری شود و فرد بتواند به زندگی عادی خود ادامه دهد .

وی افزود: با خود‌مرافبتی و امید، سرطان قابل پیش‌گیری و درمان است و در این راستا؛ باید با افزایش آگاهی افراد، اطلاع‌رسانی و تبلیغات درست، اصلاح باورها و الگوی زندگی، جلب مشارکت سیاست‌گذاران، نظارت، کنترل و پایش تولیدات موادعذائی و ایجاد شرایطی برای انتخاب مواد غذائی سالم، از گسترش بیماری سرطان جلوگیری کرد .

معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: بدو ن احتساب شتاب مرگ‌ومیر سرطان میزان مرگ‌ومیر سرطان در کشورمان ۱۰ درصد و در دنیا ۱۲ درصد است که سرطان دومین علت مرگ در دنیا است.

دکتر صائینی اظهار کرد: در این استان غربالگری از طریق مراکز جامع سلامت انجام می‌شود و بررسی سرطان‌های سینه و سرطان‌های مربوط به کولن و دستگاه گوارش در برنامه کاری قرارگرفته است.

دکتر محمود حریری رئیس مرکز بهداشت شهرستان نیز تشخیص زودرس و درمان مناسب و افزایش آگاهی عمومی را از جمله راه‌های کنترل بیماری سرطان برشمرد و افزود: سرطان سومین عامل مرگ و میر در دنیا و دومین عامل مرگ و میر در کشور است و بر طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2020، افزایش مرگ و میر بیماری سرطان در دنیا به 81% برسد .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به ارتباط مستقیم بین سرطان و افزایش امید به زندگی گفت: اگر جلوی پیشرفت بیماری سرطان گرفته نشود در آینده شاهد افزایش بیماران مبتلا به سرطان خواهیم بود و متاسفانه بیماری سرطان دومین علل مرگ و میر خواهد بود .

دکتر حریری به ایجاد و راه‌اندازی پایگاه‌های بهداشتی در زنجان اشاره کرد و گفت: امسال شاهد راه‌اندازی و ایجاد پایگاه‌هایی برای تشخیص و کنترل بیماری‌ها به ویژه سرطان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های سلامت در روستاهای زنجان راه‌اندازی شده و از امسال این پایگاه‌ها برای شهرهای زیر 500 هزار نفر در سطح استان ایجاد می‌شود.

دکتر حریری شیوه زندگی و عادات غذائی، عدم تحرک، چاقی و همچنین آلودگی عوامل محیط زیست را از جمله عوامل ابتلا به سرطان برشمرد .

در این همایش دکتر رضا اقدام ضمیر متخصص رادیوتراپی و انکولوژی در خصوص کلیات سرطانو علاوم شایع سرطان، دکتر منصور رجبی وحید فوق تخصص خون و انکولوژی در خصوص آشنائی با سرطان‌های شایع دستگاه گوارش و راه‌های پیش‌گیری، دکتر افشار رمضانپو متخصص پوست و مو در خصوص آشنایی با سرطان‌های شایع پوست و راه‌های پیش‌گیری و دکتر رقیه اسکندری جراح و متخصص زنان و زایمان در خصوص آشنایی با سرطان‌های شایع زنان و راه‌های پیش‌گیری از آن به ایراد سخنرانی پرداختند .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =