نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با معتمدین شهر کرج در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نشست مهندس حسینی کاشانی با معتمدین کرج در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار گردید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه ضمن خوش آمد گویی به اعضا و تقدیر و تشکر از حضور معتمدین کرج در این نشست، با خواندن اشعاری در خصوص ایام سوگواری فاطمیه و همچنین مدافعین حرم حضرت زینب (س) ، به ایراد سخن پرداخت.
مهندس حسینی کاشانی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمود:" فرهنگ مثل هوایی است که تنفس می کنیم " گفت: باید به فرهنگ بیشتر نگاه کنیم و متولی فرهنگ را فقط یک دستگاه نببینیم ؛ اینکه فرهنگ مثل هواست وظیفه همه را در قبال آن بیشتر می کندچون هوا چه تمیز باشد و چه آلوده همه از آن تنفس می کنیم و همه باید از قبل تدابیری بیاندیشیم که آن را آلوده نکنیم.
حسینی کاشانی در ادامه افزود: در قضیه فرهنگ ، آنچه خود را نشان می دهد رفتار انسان است و فرهنگ چیزی است که در رفتار بروز و ظهور پیدا می کند. رفتار ما نوع پوشش ، نوع خوراک ، نوع حرف زدن ، نوع عمل به عهد ، نوع خرج کردن و ... است و همه اینها جزء رفتار مااست و همین رفتار است که فرهنگ را شکل می دهد و کلمه مترادف رفتار، فرهنگ است.
وی گفت: وقتی به آن چیزی که در کتاب ها در خصوص فرهنگ آمده است اشاره می کنیم خیلی نمی توانیم از آن بهره مند شویم و باید رفتار را مد نظر قرار دهیم، چیزی که در زمینه فرهنگ مغفول مانده این است که ما دنبال این هستیم رفتار مردم را با فشارها و رفتارهای عجولانه تغییر دهیم که در کار فرهنگی این کارها مثمر ثمر واقع نمی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =