۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کاهش میزان قتل با طراحی فضای شهری مناسب

ایسنا نوشت: پژوهش محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا نشان می‌دهد، با آراستن فضای شهری می‌توان از میزان ارتکاب به قتل کاست.

داشتن محل زندگی و جایی که بیش‌ترین وقت خود را آنجا سپری می‌کنید، می‌تواند اطلاعات بسیاری در رابطه با تعیین پیامدهای سلامتی شما به دنبال داشته باشد.

به گفته محققان، قتل جوانان اغلب در محله‌های فقیرنشین رخ می‌دهد؛ در جاهای خالی و ساختمان‌های رهاشده که بی‌نظمی را در این مناطق رواج می‌دهند.

طی این پژوهش اطلاعات قتل 143 جوان 18 ساله که در خیابان کشته‌شده بودند و 155 نوجوانی که کشته نشده بودند، موردبررسی قرار گرفت.

در این تحقیق 60 عکس 360 درجه پانوراما از محل قتل این جوانان گرفته شد و با عکس‌هایی از گوشه خیابان‌های مشابه که 155 نوجوان کشته نشده بودند، مقایسه شد.

نتایج نشان می‌داد تعداد کمی از قتل‌ها در خیابان‌هایی با نور بیشتر، علائم پیاده‌روی، خطوط عابر پیاده رنگ‌شده، حمل‌ونقل عمومی، پارک ها و مکان‌های خالی خوب نگه داشته شده، رخ داده بود.

نکته جالب اینجا بود که تعداد بیشتر قتل‌ها در مکان‌هایی با علائم ایست و توقف، خانه‌هایی با میله‌های امنیتی و توری و بوته و باغچه‌هایی برای حریم خصوصی بیشتر بود.

بر اساس این گزارش هرچند کاهش خشونت مشکلی پیچیده است، اما بالا بردن کیفیت ریخت شهری نیز می‌تواند تأثیر چشمگیری به دنبال داشته باشد؛ چراکه هرچه اطراف ما زیباتر باشد، رفتارهای ما نیز متعاقباً زیباتر می‌شود.

این پژوهش در مجله " JAMA Pediatrics " منتشر شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =