مهر نوشت: اصول و مبانی ۱۵ گانه فعالیت منتخبان اصولگرای مجلس دهم اعلام و تبیین شد.

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به نشست منتخبان اصولگرای مجلس دهم با آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، اظهار داشت: این نشست در روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه با حضور ۱۴۰ نفر از نمایندگان برگزار شد و برخی از نامزدهای اصولگرای راه یافته به دور دوم انتخابات نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی ریاست شورای ائتلاف اصولگریان بر ضرورت وحدت و انسجام اصولگرایان در مجلس دهم و اهمیت و سنگینی مسئولیت نمایندگان تاکید کردند؛ ایشان همچنین با اشاره به سوگندی که نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی در ابتدای فعالیتشان در مجلس قرائت می‌کنند، محورهای سوگند یاد شده را تبیین کردند.

سخنگوی کمیته سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم ادامه داد: از جمله نکات مورد تاکید آیت‌الله موحدی این بود که نمایندگان باید تلاش کنند به این قسم پایبند باشند و به همین جهت مسئولیتشان سنگین خواهد بود؛ همچنین ایشان پیشنهاد دادند برای انسجام نمایندگان اصولگرا و برقراری رابطه آنها با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، یک کمیته موقتی با انتخاب حاضرین در جلسه تشکیل شود تا این مناسبات را تنظیم کنند.

نقوی حسینی همچنین به سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در این نشست اشاره کرد و گفت: آقای تقوی منشور پیشنهادی اصولگرایان در مجلس دهم را که بر اساس ۱۵ اصل تنظیم شده است، تبیین کرد.

به گفته نقوی حسینی، اصول و مبانی اصولگرایی تبیین شده و قرائت شده دراین جلسه، به شرح زیر است؛

۱- ولایتمداری، ۲- حل مشکل اقتصادی به عنوان مساله اصلی کشور، ۳- نه ضد دولت و نه دولتی بودن مجلس، ۴- استکبارستیزی ۵- انسجام نیروهای مومن به انقلاب، ۶- عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و رسیدگی به امور مستضعفین، ۷- قانونگذاری و نظارت مستمر، ۸- مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، ۹- مدارا و جذب حداکثری نیروهای خودی و خط قرمز با فتنه ۱۰- کار کارشناسی و قانونی و رفتار عقلایی، ۱۱- تعامل سازنده بین نمایندگان با حفظ استقلال مجلس و تعامل سازنده با سایر قوا، ۱۲- حمایت از مستضعفین جهان، امت اسلامی و بیداری اسلامی و خط مقاومت، ۱۳- تاکید بر خط فقاهت و روحانیت و مرجعیت و تقابل با التقاط و ارتجاع، ۱۴- انقلابی بودن با حفظ ادب و اخلاق اسلامی، ۱۵ حمایت از مدیران صالح و کارآمد و مردمی.

سخنگوی کمیته موقت سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم در ادامه اظهار داشت: حاضرین در جلسه دو اصل دیگر را پیشنهاد دادند که عبارتند از «تقویت بنیه دفاعی» و «توجه به پیشرفت علمی و موسسات دانش‌بنیان». در همین حال قرار شد منتخبین با مطالعه و دقت بر روی منشور ارائه شده، نظرات اصلاحی و تکمیلی فوق را منعکس کنند.

گفتنی است، در پایان مراسم نیز از میان نمایندگان حاضر در جلسه برگزار کمیته موقت هفت نفره برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس تشکیل شد؛ اعضای این کمیته عبارتند از «حمیدرضا حاجی‌بابایی، احمد امیرآبادی، احمد سالک، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عبدالرضا مصری، محمدمهدی زاهدی و سیدحسین نقوی حسینی». همچنین در جلسه داخلی این کمیته، احمد امیرآبادی به عنوان دبیر و نقوی حسینی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    کیا به موحدی رای دادن ؟
  • بی نام RO ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 1
    دوصد گفته چون نیم کردار نیست
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    3 0
    خیلی مهم نیستند اما اصلی رو که فراموش کردند سرلوحه ی اصولشون قرار بدن اصل ممنوعیت در بددهنی و افترا و تهمت بدون مدرک به دیگران بود .
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    1 1
    عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و رسیدگی به امور مستضعفین نماینده های محترم همیشه قبل از انتخاب شدن خوب شعار میدن و لی در عمل کار خاصی نمیکنن و فقط نگران حجاب هستند وقتی توی شهر های محروم سفر کنید این موضوع مشخص میشه که نماینده ها به فکر این مناطق محروم نیستن. همین میشه که اینقدر مهاجرت به شهر های بزرگ زیاد میشه و مشکلات خودش رو به همراه میاره
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    6 0
    به امید خدا دور دوم مردم گسترده شرکت خواهند کرد و به اصلاح طلبان رای خواهند داد و اصولگریان در اقلیت خواهند بود تا مردم و کشور بتوانند نفسی بکشند و کشور پیشرفت کند و نه پس رفت مثل دولت و مجلس 8 سال اصولگریان....
  • ناشناس A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    2 0
    فقط هاشمی
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 0
    فقط زنده باداصلاح طلبان