شهردار تبریز از عملیات بهسازی و ساماندهی محوطه موزه قاجار و پروژه اتصال این مجموعه به مقبره‌الشعرا خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، صادق نجفی در بازدید از این پروژه، از موزه قاجار به عنوان یکی از سرمایه‌های فاخر گردشگری شهر تبریز نیاز یاد کرد و افزود: شهرداری تبریز با درک همین جایگاه ارزشمند، پس از طی مراحل مختلف قانونی و عقد تفاهم‌نامه‌های لازم، پروژه بهسازی محوطه این موزه و اتصال آن به مجموعه مقبره‌الشعرا را مورد توجه قرار داده و مصمم است این موزه را از وضعیت نامناسب و مغفول فعلی رهایی بخشد.

وی تاکید کرد: ایجاد پیاده‌راه و فضاسازی‌های زیبا، به همراه طراحی فضای سبز زینتی، به خصوص با لاله‌کاری‌های متنوع، قطعاً جایگاه مورد انتظار این موزه را محقق خواهد ساخت.

نجفی در ادامه، در بازدید از پروژه عظیم مقبره‌الشعرا گفت: با اتصال موزه به مقبره‌الشعرا از طریق یک پیاده‌راه زیبا، با توجه به تملک‌های گسترده‌ای که از طرف شهرداری تبریز صورت‌گرفته است، شاهد ایجاد مجموعه‌ای نفیس و فاخر در افق گردشگری شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: به این ترتیب، در یک چشم‌انداز میان‌مدت شاهد ایجاد یک قطب زیبای تاریخی و تفریحی در محدوده شمال شهر خواهیم بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟ A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    2 2
    متاسفانه شهرداری تبریز ماموریت اصلی خود در شهر تبریز را فراموش کرده و ماموریت‌های میراث فرهنگی و سازمان‌های گردشگری را انجام می‌دهد. وضعیت خدمات شهری تبریز نابسامان است ولی پایتخت گردشگری جهان اسلام هستیم. آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های تبریز وحشتناک است ولی مقبرةالشعرا ، موزه قاجار و ... را در بودجه لحاظ می کنیم. مدیریت سردرگم این است...