رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: حجم اینترنت مصرفی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در بازه زمانی تعطیلات نوروزی ۲۹ اسفند سال ۹۴ تا ۶ فروردین سال ۹۵، با افزایش سه و نیم برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷ هزار و ۹۲۵ ترابایت رسید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، علي‌اصغر عميديان گفت: اين افزايش به دليل توسعه شبكه اپراتورها در نسلهاي ۲ ، ۳ و ۴ و همچنين ارائه بسته‌هاي تشويقي از سوي اپراتورها و تمايل مشتركان به استفاده از خدمات نوين مي‌باشد.


وي با اشاره به تشكيل كميته ستاد نوروزي حوزه ICT با همكاري شركت ارتباطات زيرساخت، اپراتورهاي تلفن همراه، شركت پست و پست بانك با محوريت رگولاتوري افزود: با توجه به اهميت اقتصاد گردشگري و لزوم ارائه سرويس مطلوب به مشتركان در تعطيلات نوروز تمهيدات مختلفي در كميته پيش‌بيني شده بود و براساس آن نه استان پرتردد و مسافرپذير شامل استانهاي خراسان رضوي، گيلان، مازندران، گلستان، فارس، اصفهان، خوزستان، آذربايجان غربي و يزد شناسائي و ظرفيتهاي مورد نياز در بخشهاي زيرساخت و شبكه دسترسي در اين مناطق استخراج شد.


معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار كرد: به منظور پاسخگوئي به نيازهاي مشتركين در استانهاي مسافرپذير و پرتردد، اپراتورها نسبت به توسعه شبكه، افزايش كانالها و مسيرهاي ارتباطي اقدام كردند و در اين زمينه ۲۵۰ سايت سيار در نقاط پرتردد، نصب و ۱۲ هزار سايت نسل دو بازسازي شدند.


عميديان افزود: با توجه به استقبال مردم در بازديد از مناطق جنگي جنوب كشور در ايام تعطيلات نوروزي، در مسير كاروان‌هاي راهيان نور علاوه بر افزايش خدمات ارتباطي پوشش نسل دو (۲G) در محورهاي مواصلاتي، خدمات نسل سوم (۳G) تلفن همراه نيز در اين شهرها، از سوي اپراتورها فراهم شده بود.


وي با اشاره به تعيين و معرفي كشيك و شيفت‌هاي نوروزي در بخشهاي فني و پاسخگوئي تمامي اپراتورها در تعطيلات به ستاد نوروزي حوزه ICT گفت: اپراتورها با آمادگي كامل در مراكز فني و امور مشتركين استانها و همچنين استقرار تيمهاي فني ضمن بالابردن توان عملياتي نسبت به برطرف نمودن مشكلات فني و همچنين رصد حفاري‌هاي خارج از برنامه كه باعث قطعي احتمالي فيبرهاي ارتباطي مي‌شد، اقدام كرده و زمينه پايداري ارتباط در تعطيلات نوروز را فراهم كردند.


رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي در تشريح آمار پيامك‌هاي مبادله شده اپراتورها اعلام كرد: مجموع پيامك‌هاي دريافتي و ارسالي سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ايرانسل و رايتل) در بازه زماني ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردين ۹۵، حدود ۷ ميليارد و ۶۸۳ ميليون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پيامك بود كه به دليل توسعه و رشد شبكه اپراتورها در نسلهاي ۳ و ۴ و همچنين استقبال مشتركان به استفاده از برنامه‌هاي كاربردي اينترنتي (OTT) ، آمار پيامك‌ها نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.


عميديان تصريح كرد: براساس بررسي سامانه‌هاي نظارت بر خط ، پايش‌هاي ميداني، سامانه ثبت شكايات مشتركين و گزارشهاي ادارات كل مناطق سازمان با عملكرد خوب اپراتورها و تمهيدات كميته ستاد نوروزي حوزه ICT در تعطيلات نوروزي، شبكه اپراتورها با كمترين اختلال و بدون وقفه خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات را به مشتركان ارائه كردند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =