معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: در راستای گسترش روابط تجاری ایران با کشورهای جهان، به زودی چهار رایزن دیگر به خارج از کشور اعزام می شوند تا تعداد رایزنان بازرگانی ایران به 23 نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌اله افخمی‌راد در نشست هم‌اندیشی و بررسی توسعه روابط تجاری ایران که با حضور رایزنان بازرگانی مستقر در کشورهای هدف در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: این رایزن‌ها به زودی به کشورهای ترکمنستان، روسیه، نیجریه و اندونزی اعزام خواهند شد؛ علاوه بر این با اتمام دروه ماموریت رایزن کنونی ایران در قزاقستان، فرد جدیدی جایگزین وی می‌شود.
افخمی‌راد در ادامه این نشست با تقدیر و تشکر از تلاش‌های رایزنان بازرگانی کشورمان در خارج از مرزها، از آنان خواست لحظه به لحظه وضعیت تجاری کشورمان با کشورهای هدف را زیر نظر داشته باشند تا فرصت‌ها از دست نرود.
رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: رایزنان بازرگانی ما نقش مهمی در گسترش روابط تجاری ایران با دنیا دارند و سازمان توسعه تجارت تلاش می‌کند امکانات لازم را در اختیار آنان در جهت رسیدن به اهداف ترسیم شده قرار دهد.
وی تسلط بر زبان انگلیسی و زبان بومی کشور هدف، یافتن زمینه‌های گسترش روابط تجاری، ترغیب به سرمایه‌گذاری و همچنین تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران و اولویت‌های کشور برای سرمایه‌گذاری تجار و فعالان اقتصادی را از جمله وظایف رایزنان بازرگانی کشورمان دانست که در صورت تحقق آن تراز تجاری کشورمان با کشورهای هدف افزایش خواهد یافت.
در ادامه این نشست که به منظور تدوین برنامه‌ عملیاتی رایزنان بازرگانی در سال 95 و بحث و بررسی برای افزایش صادرات ایران به کشورهای هدف برگزار شده بود، رایزنان بازرگانی به بیان مشکلات، فرصت‌ها، راهکارها و دیدگاه‌های خود از کشورهای هدف پرداختند.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ایران هم اکنون در کشورهای عراق، ارمنستان، ونزوئلا، ترکیه، چین، قزاقستان، پاکستان، لبنان، هندوستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، کنیا، شانگهای، ویتنام، تونس، عمان، بلاروس، ایتالیا و آذربایجان رایزن بازرگانی دارد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =