۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

امام خمینی در بخشی از فرمان هشت ماده ای خود در سال 1361 آورده اند: « هیچ کس حق ندارد در خیابان ها، کسی را تعقیب یا جلب کند یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه، تعقیب و مراقبت نماید ...»

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور محترم به عنوان فقیهی حقوقدان، در سخنانی در هیات دولت مخالفت علنی خود را با طرحی به نام «امنیت نامحسوس» اعلام کرده است.

بیان دکتر حسن روحانی سه محور اصلی دارد:

اول: این طرح ضد امنیت مردم است و نتایج اجتماعی عکس دارد.

دوم: اینکه معلوم نیست چه کسانی یک شبه این نوع طرح ها را در یک نهاد اجتماعی مثل پلیس طراحی و عملیاتی می کنند؟

سوم: اینکه این نوع طرح ها شرعی و قانونی نیست و با مرام اسلام علوی و نبوی همخوانی ندارد.


طرح هایی ضد امنیت اجتماعی: از گشت ارشاد تا پلیس نامحسوس

آغاز دهه 80 آغاز ایجاد روندهای علمی - اجتماعی برای پلیس بود. تلاش های فراوانی شد تا از پلیس، یک نهاد اجتماعی امنیت آفرین بسازند و این روند چه نیکو بود.

اما عجب آنکه این روند نیکو، پس از آن سال ها آرام آرام، کم رنگ شد و سیاست های حاکم بر ناجا به سمتی رفت که پلیس به عنوان یک نهاد اجتماعی برای مردم، به اهرمی رعب آفرین و ترسناک برای مردم تبدیل شود.

از مدل های غیر کارشناسانه مانند «گشت ارشاد» گرفته تا برخورد با خلافکاران در ملاء عام و .... تا طرح جدیدی به نام « پلیس نامحسوس» نشان از این داشته و دارد که سالیانی است که سیاستگذاری های پلیس در عرصه اجتماعی از روندهای حرفه ای و علمی جامعه شناختی فاصله گرفته اند.

حتی در نوع اطلاع رسانی این طرح، کمال بی تدبیری دیده می شود. چنانکه در هیچ کجای دنیا حتی اگر اهرم های نامحسوس در فضای اجتماعی بسازند، این اهرم ها را به شیوه غیرحرفه ای اخیر نیروی انتظامی با عنوان - 7000 نفر نیروی پلیس نامحسوس- اطلاع رسانی نمی کنند.

این قلم در آغاز طرحی به نام «گشت ارشاد» که به نام غلط امنیت اخلاقی مطرح می شد، یادداشتی با عنوان « نتیجه گشت ارشاد و پیشنهادی برای فرمانده ناجا» منتشر کردم. این مطلب البته بازتاب های فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی داشت. برخی بازتاب ها عبارت بودند از: ( پاسخ معاون اجتماعی ناجا به یادداشت خبرآنلاین درباره برخورد با بدحجابی. متن کامل اینجا   و نتیجه گشت ارشاد و پاسخ به سردار کارگر. متن کامل اینجا

مروری بر فرمان هشت ماده ای امام خمینی(ره)

اینک که طرح دیگری با عنوان « پلیس نامحسوس» با کارکردهایی شبیه با گشت ارشاد رونمایی شده است، ضرورت دارد تا ما دوباره پیام امام خمینی با عنوان پیام هشت ماده ای را مرور کنیم.

چه انکه به یاد داریم در سال های آغازین انقلاب نتیجه همه آن فشارها و جریان ها که توسط افراد یا نهادهایی به نام دین و اخلاق و نهی از منکر پیاده می شد، بالاخره به فرمان هشت ماده ایِ بنیانگذار انقلاب رسید که همه اشخاص حقیقی و حقوقی را مخاطب خود قرار داده بود. فرمان امام البته برای تندروها و افراطی هایی که خود را عین قانون و عین اسلام می پنداشتند، تکان دهنده بود.
آنچه از برایند اینگونه طرح های نیروهای انتظامی در برخورد با عموم مردم مشاهده می شود، ضرورت بازخوانی دوباره این فرمان توسط سیاستگذاران ناجا را دو چندان می کند.

برخی بندهای فرمان هشت ماده ای امام خمینی در سال 1361 را به یاد آوریم:

1- هیچ کس حق ندارد کسی را بدون حکم قاضی که از روی موازین شرعیه باید باشد،بازداشت و توقیف کند یا احضار نماید،هر چند مدت توقیف کم باشد. توقیف یا احضار به عنف جرم است و موجب تعزیر شرعی است.

2- هیچ کس حق ندارد به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند و یا برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد, شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده ولو برای یک نفر فاش کند. تمام این ها جرم و گناه است و بعضی از آن ها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبائر بسیار بزرگ است و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آن ها موجب حد شرعی می باشد.

3- هیچ کس حق ندارد در خیابان ها کسی را جلب یا تعقیب کند یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه، تعقیب و مراقبت نماید و یا نسبت به فردی اهانت نموده و اعمال غیر انسانی ـ اسلامی مرتکب شود.

4- هیچ کس حق ندارد هتک حرمت مسلمان و تعدی از ضوابط شرعیه نماید. فقط باید به وظیفه نهی از منکر به نحوی که در اسلام مقرر است عمل نمایند و حق جلب یا بازداشت یا ضرب و شتم را ندارند و تعدی از حدود الهی ظلم است و موجب تعزیر و گاهی تقاص می باشد.

5- باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگی است احساس آرامش و امنیت نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همه جهات به کارهای خویش ادامه دهند و اسلام بزرگ و دولت اسلامی را پشتیبان خود بدانند و قوه قضائیه را در دادخواهی ها و اجرای عدل و حدود اسلامی در خدمت خود ببینند و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و کمیته ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند. و این امور بر عهده همگان است و به کاربستن آن موجب رضای خداوند و سعادت دنیا و آخرت بوده و تخلف از آن موجب غضب خداوند قهّار و عذاب آخرت و تعقیب و جزای دنیوی است...."

بی شک امروز شاهد آن هستیم که اینگونه طرح های ضد اجتماعی چقدر با نظرات فقیهان اصیل اسلامی فاصله دارند.

 

تصاویری از مراسم رونمایی از طرح گشت نامحسوس/ فرمانده نیروی انتظامی تهران از ساماندهی بیش از 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد.

گشت نامحسوس

گشت نامحسوس

گشت نامحسوس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 111
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان ایرانی A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    468 9
    دست مریزاد بر این نوشته.... خدایی کجای دنیا آبروی مردموشون رو میگیرن کف دستشون چوب حراج می زنند تا رسانه های دنیا بیان تماشا کنند این رفتارها رو ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      285 5
      خدایی صف اینا رو توی عکسا نیگاه کن بعد بگو آبروی مردم
    • لایک داری A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      196 4
      دمت گرم.... بیست
    • اصلاح A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      424 6
      درتمام ایران فقط دو‌هزارو٦٠٠ محیط‌بان مسئول حفاظت محیط‌زیست هستند اما فقط در تهران هفت‌هزار نفر برای گشت نامحسوس استخدام شده‌اند
    • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      186 3
      اگه اینا نامحسوسن چرا پس تصاویرشون منتشر شده
    • hamid A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      170 3
      عالی بود خبرانلاین ممنون
    • فریاد عدالت خواهی A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      درود بر غیرت پلیس که اجازه نیم دهد بیش از این یک مشت زن بی حیا، اخلاق را درجامعه از بین ببرند
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      خودمون 37 سال پیش شعار دادیم هنوزم پاش هستیم : یا روسری یا توسریییییی
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      حیف که تایید نمیشه...وگرنه دست مریزاد
    • انسان هستم A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      174 6
      بی اخلاق و بی غیرت و بی حیا تویی که به دیگران به خاطر انتخاب شخصی شان بی احترامی میکنی. اگر فریادت رساست، آن را بر سر قانونی بلند کن که اجازه ی تجاوز جنسی به کودکان درقالب ازدواج میدهد. که از زنان و بچه ها در برابر خشونتهای خانگی دفاع نمیکند. که از کودکان کار در برابر آسیبهای اجتماعی محافظت نمیکند. آیا ارتباط منطقی وجود دارد میانِ موهای بیرون بوده ی من و تجاوز به پسربچه ها و بچه دزدی و بچه کشی و اختلاس و بیکاری و بی آبی و بی خانمانی؟ آیا در کشورهای اروپایی که میزان پوشش زنان خیلی کمتر از ایران است، میزان تجاوز جنسی بیشتر است؟ آیا امیدی هست که خبرآنلاین این نظر را بدون سانسور منتشر کند تا صدا به صدا برسد؟
    • saeed A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      181 7
      اش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته...ممنون از پدرانمون بابت همچین ارثیه ای که برامون گذاشتن
    • مصطفی A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      58 1
      نسل زمان انقلاب الان پیر شدند و باید بپزیرند نسل جدید با این همه پیشرفت فکری و تحولات دنیا نمی تونند افکار گذشته رو قبول کنند و اجبار کردن نتیجه ی معکوس میده. نتیجه ش همین میشه که یک دختر ایرانی هر چند حجاب داره ولی بی حجاب تر از یک دختر فرنگی هست این یک دور باطل بحاب میاد باید فرهنگ سازی بشه تا جرم و فساد کم بشه چه ایرادی داره حجاب اختیاری بشه من قول میدم اون موقع بیشتر عفت در جامعه نمود پیدا میکنه چون اون وقت کسی از روی لج و یا سیاسی کاری مانتو و حجابشو انتخاب نمیکنه باید بگم که ما سیاسی ترین مردم دنیا هستیم سیاست در همه جوانب زنذگی ما ورود کرده.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      39 1
      تو اسم تبریز رو پاک کن از کنار اون اسمت آبروی تبریز رو نبر. چند بار نوشتم اینو خبر چاپ کن چاپ کن چاپ کن
    • بدیع الزمان IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      5 21
      من با گشت نامحسوس مخالفم اما تجربه نشون داده که برای فرهنگ سازی در ایران علاوه بر کارهای فرهنگی نیاز به کارهای سلبی نیز هست اما این کار باید توسط نهادهای قانونی انجام بشه.خواهشا دقت کنید الان بحث پوشش و فرهنگ ایرانی است پس فورا با موارد دیگر مثل دزدی ربط ندید. مشکل اینه که مثل همیشه اینبار هم برخورد با عامه مردم شروع شده و این دوگانگی برای مردم به وجود میاره.باید با افراد مشهور و صاحب منسبی که از طریق بودجه عمومی پیشرفت کرده شود.مثلا بازیگرانی که حجاب ندارند را به طور کامل حذف کنن نه اینکه در تلویزیون با حجاب بیان بعدش مثل هرزه ها خودشون بزک کنند یا مسولانی که حجاب خانوادهشون درست نیست باید برکنار بشن..در قدم بعد باید به جامعه برسه.من مطمنم اکثر مردم با اصل کار موافقن اما شیوه کار نمی پسندند
    • بدیع الزمان IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      2 21
      من با گشت نامحسوس مخالفم اما تجربه نشون داده که برای فرهنگ سازی در ایران علاوه بر کارهای فرهنگی نیاز به کارهای سلبی نیز هست اما این کار باید توسط نهادهای قانونی انجام بشه.خواهشا دقت کنید الان بحث پوشش و فرهنگ ایرانی است پس فورا با موارد دیگر مثل دزدی ربط ندید. مشکل اینه که مثل همیشه اینبار هم برخورد با عامه مردم شروع شده و این دوگانگی برای مردم به وجود میاره.باید با افراد مشهور و صاحب منسبی که از طریق بودجه عمومی پیشرفت کرده شود.مثلا بازیگرانی که حجاب ندارند را به طور کامل حذف کنن نه اینکه در تلویزیون با حجاب بیان بعدش مثل هرزه ها خودشون بزک کنند یا مسولانی که حجاب خانوادهشون درست نیست باید برکنار بشن..در قدم بعد باید به جامعه برسه.من مطمنم اکثر مردم با اصل کار موافقن اما شیوه کار نمی پسندند
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    159 2
    وقتی پرسش‌ها، پاسخی برای خود پیدا نکردند، نگرانی هم می‌تواند ایجاد کند. مردم از مواجه با طرحی که نمی‌دانستند چیست، نگران بودند و جامعه‌شناسان و روان‌شناسان از تاثیری که اجرای طرح‌هایی از این دست روی آرامش روانی جامعه خواهد داشت، ابراز نگرانی کردند. روزنامه‌نگاری در توئیتی نوشته بود، «حس ناامنی، بی‌اعتمادی که در شهروندان نسبت به ایجاد می‌شود، ترسناک است».
    • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      79 3
      کدوم پاسخ بابا ... دلت خوشه ها
  • س.ن A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    206 5
    روحانی مورخ 31 فروردین فرمودند:امکان ندارد که یک نهاد و دسته بتواند در برابر افکار عمومی کشور یا ملت ایستادگی کند ///// آقای رئیس جمهور واقعا امکان ندارد؟ پس این عکس ها چه می گویند
    • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      52 1
      از مخالفا باید بپرسی
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    164 4
    یاد صفهای دبستان افتادم. بچگی هامون. بچه بازی هامون....
    • یک مسلمان A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      94 1
      و نمازهای اجباری که بی وضو خوانده میشد....
  • احمد A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    143 3
    مردم باید هزینه طرح‌هایی را پرداخت کنند که بدون بررسی و آینده‌نگری اجرا می‌شوند
  • مهدی معیدفر A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    96 2
    این اقدام به مردم هزینه وارد می‌کند؛ هم ریالی و هم اجتماعی و فرهنگی. درحوزه پوشش و بحث‌های فرهنگی این دکان‌داران و برنامه‌ریزان فرهنگی هستند که باید با روش‌های نرم، ارزش‌ها را درونی کنند و بعد بحث کنترل مطرح شود. امکان ندارد قبل از این‌که روی درونی کردن ارزش‌ها کار شود، کنترل نتیجه‌ای داشته باشد. ناجا نباید در این دام بیفتد. وظیفه‌اش تنها پایش است نه کنترل
  • رسول A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    120 6
    درود بر حسن روحانی که این بار جانانه پاسخ داد و گفت: آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب هایی در این زمینه داشته باشد. حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم جز در زمینه اجرای قانون....
    • بی نام A1 ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      28 2
      فعلا که میبینی تمام این طرحها داره انجام میشه دو صد گفته چون نیم کردار نیست
  • حسن A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    73 4
    عالی بود برادر جون... دمت گرم... ولی کو نتیجه؟ کو نتیجه...
  • صالح RO ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    اینکه پلیس نباید طرح های خود را رسانه ای کند کاملا درسته.متأسفانه پلیس به جای برخورد مستمر و بدون هیاهو با بدحجابی به طرح های موقتی و گاه بیگاه و پرسروصدا روی می آورد.اینکه این طرح ها موجب آبروریزی است خیلی خنده دار است اصلا نظر کفار برای ما چه اهمیتی دارد دیدگاهی که ساخته و پرداخته غول های رسانه ای است اساسا تمام یک زندگی دینی برای کفار خنده دار و مسخره است و شیوه تمسخر از ابتدای در انبیاء وجود داشته.ما نمی توانیم مصالح جامعه را با دیدگاه اجانب تنظیم کنیم که آیا آن ها بپسندند یا نه.در مورد صحبت های امام هم با مراجعه به فتاوای امام و قوانین رسمی و سایر بیانات امام کاملا مشخص است که منظورش کارهای خارج از شرع و قانون است و الا اگر کسی که جرم مشهود مرتکب شده مقاومت کند پلیس حق توسل به زور دارد
    • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      حجاب اجباری در دنیای امروز معنی ندارد، بالا برید پایین بیاید نسل جدید نمی پذیره
    • مرتضی A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      174 5
      نظرات شما به درد قرن 16 می خوره آقای صالح
    • سید A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      147 5
      این طرح ها جز آبرو ریزی برای مردم و جامعه چیز دیگری نداره
    • بی نام RO ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      61 3
      جاب آقای صالح مغلطه نفرمایید. صرف تمسخر غرب ، درست یا غلط بودن چیزی را ثابت نمی کند. اما وقتی بدون آگاهی از موازین اسلامی ، یک چنین طرح مشمئز کننده که با تمام قوانین اسلام ناب در تضاد است، را در جامعه پیاده می کنید، آنوقت تمسخر دیگران ، فقط باعث تحقیر و تضعیف اسلام عزیز می شود... متاسفانه این جهالت ها خسارت های مادی و معنوی هنگفتی به مردم ما وارد کرده است...حیف
    • بنده خدا A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      66 10
      اگر تیغ شمشیر کارساز بود پیغمبر اکرم ص و ائمه اطهار حتما استفاده می کردند. برید ببیند یک عده از مسئولین عزیز تو این 35 سال چه کرده اند که به اینجا رسیدیم ما الان مشکل حجاب و عفاف رو حتی توی فرزندان خانواده هایی که پدرانشون کارمند یکسری ادارات و سازمان های نظامی و انقلابی هستند هم داریم. مشکل خیلی ریشه ای است آقای صالح
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    133 4
    واقعا عکس ها جای تاسف داره .... نمی دونم اینها اصلا علمی به نام جامعه شناسی رو می شناسند
    • فریاد عدالت خواهی A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      اتفاقا عکس ها نشان از اقتدار پلیس داره ... چیه صداتون دراومده دیگه نمیتونید علنی هرزگی کنید تو جامعه
    • بدون نام ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      هرزه خودتي
    • سعید A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      127 3
      اتفاقا با همچین طرحی نه تنها جلوی فساد گرفته نمیشه بلکه به خونه ها کشیده میشه
    • ایلیا زرتشت GB ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      185 6
      فریاد عدالت خواهی , اون تفکر شما است که هرزه است نه بانوان کشورم
    • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      فرياد عدالت خواهي ذهن بيمار و دهان هتاك شما وضعيت تحجر اخلاقي جامعه رو تا اين حد زياد كرده......هرزه فكر و وجودته.به زنان اريايي توهين نكن خس و خاشاك
    • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      105 5
      من آخرش نفهمیدم این چه اقتداریه که زورش فقط به زنها میرسه. یه بار ندیدم یه مرد گردن کلفت سیبیلو که مزاحم خانمها شده یا مثلا بچه ها رو اذیت کرده، یا اون مردهای لعنتی که کودکان رو خرید و فروش میکنند یا اعضای بدن رو میفروشند یا مثلا مردی که زنش رو تاحد مرگ کتک زده، یا مردی که کودکان رو به گدایی وادار میکنه و آخرشب بچه ها رو از سرچهاراه جمع میکنه، توسط این عزیزان ارشاد بشه.
  • شهاب A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    59 8
    طرح‌های ناجا باید پیوست امنیتی داشته باشند. اگر تصمیماتی که درکشور گرفته می‌شود، چه اجتماعی، چه سیاسی و فرهنگی، چه طرح‌ها و برنامه‌هایی که اسم آنها را اقدام مداخله‌گرایانه می‌گذاریم، بدون برآورد و بررسی انجام شود، پیامدهای اجتماعی، امنیتی و زیست‌محیطی به همراه دارد. این درحالی است که طرح‌هایی که به اجرا درآمده‌اند، با وجود تأکید رهبری که شعار دولت تدبیر هم بود، مبنی بر این‌که باید پیوست اجتماعی داشته باشند و پژوهشگران آنها را بررسی کنند تا مشخص شود با اجرای آنها در آینده چه اتفاقاتی روی می‌دهد، پیوست اجتماعی ندارند
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    96 3
    پلیس نامحسوس واژه نامناسبی است، چون پلیس باید دیده شود و حس امنیت را منتقل کند، دراین صورت مردم حس امنیت ندارند». مهاجری این حس نگرانی را تأیید می‌کند، «این طرح از یک اصل اساسی تهی است، اصل شفافیت. این حس که پلیس می‌خواهد مچ‌گیری کند، حس ناامنی ایجاد می‌کند. مچ‌گیری در مسائل فرهنگی جوابگو نیست و می‌تواند پیامدهای بدی به همراه داشته باشد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    87 4
    تحکم و اجبار ملتی به هر کاری ولو کار خوب و نیک هم که باشد نتیجه ی عکس خواهد داد.کسانیکه غیر از این فکر میکنند بروند اوراق کتاب تاریخ را ورق بزنند.خیلی ساده ست نمیدونم چرا پیچیده ش میکنیم بیخودی.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      64 4
      تحكم از عدم انتخاب شدن مي ايد، عدم برگزيده شدن.
  • شیدا A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    110 6
    مردم درمواجهه با پلیس باید احساس آرامش و امنیت کنند، ‌با این طرح ها بیشتر احساس ناامنی می کنیم
  • مجید FI ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    99 4
    همین جوری در روز روشن پلیس قلابی داشتیم که با خرید لباس و تجهیزات از مردم اخاذي می کردند. حالا ديگه هر کی از راه می رسه می گه گشت نامحسوس هستم. چه مفسده ای ایجاد شود. ماندم این معاونت اجتماعی ناجا اصلا آدم تحصیل کرده و محقق دارد که آسیب شناسی کند؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    129 4
    اینها فقط میخواهند در مردم ایجاد رعب کنند. فکر کنند مثل کره شمالی همواره در معرض جاسوسی و شنود و پاییده شدن هستند. اینها مردم را منفعل میخواهند. ولی زهی خیال باطل
  • حسام DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    با آبروی اسلام بازی نکنید؛ بترسید از روزی که خشم فروخورده مردم منفجر شود و این آتش زیرخاکستر شعله ور گردد.
    • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      فعلا که بی حیاها دارن با آبروی اسلام بازی میکنن
    • بدون نام ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      90 9
      بله فعلا بي حياها دارند ابروريزي مي كنند به نظر هيچ منتقدي هم گوش نمي كنند، انگليس كه قبولش هم نداريد و شبكه خبر سه چهارم برنامه هاش به اون اختصاص داره ماهي يه رفراندوم برگزار مي كنه، من جاي شماها باشم حرف نمي زنم،
  • سعيد ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    66 7
    بعضي از ارگان ها بدون توجه به فرمان امام و صحبتهاي رهبري دست به اقداماتي ميزنند كه موجب نتيجه عكس ميشود اگر امروز به همه ازادي كامل بدهند مشخص ميشود كه سالها با حجاب مبارزه شده نه با بيحجابي
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    وااای بر حیا و غیرت بر باد رفته عده ای از خانوم ها و آقایان
    • صدای ملت A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      وای بر بی ادبی و بی اخلاقی جماعت شما که کل اسلام رو در جامعه ایرانی زیر سوال برده... بی حیا شمایید که با آبروی مردم بازی می کنید
    • ترانه A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      81 12
      صدای ملت هزار تا لایک داری... ای بی نام برو حیا کن
    • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      25 58
      بی نام ........ خدا شفات بده
    • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      2 37
      اصن هرچی فحش توو دنیاست مال من خب؟ حالا اگه حرف منطقی برای اثبات درستیِ این شلم شوربا داری بگو
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    وضع حجاب در تهران واقعا بد شده
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    67 19
    از مقام معظم رهبری تقاضا داريم دستور بدهند اين نوع برخوردها با مردم جمع شود.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    49 4
    حالا كي امامو تحريف مي كنه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    امام جمعه تهران امروز با بیان اینکه « برخی از این صحنه‌ها را دیده‌ام و خجالت کشید‌ام» گفته : قطعا این وظیفه نیروی انتظامی است که با گناه علنی برخورد کند و اگر برخورد نکند خودش گناهکار است. به افراد لاابالی تذکر می‌دهم که بدانید تمام اعمال زشت شما تحت نظر پلیس سری است و با شما به مناسب‌ترین نحو برخورد خواهد شد.
    • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      103 5
      با اختلاس و دزدی چی؟
    • ایرانی A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      108 3
      آقای امام جمعه وقتی فرزندان این آب و خاک برای لقمه نانی در خارج از کشور و داخل تن به هر کاری میدهند چرا خجالت نمیکشی / وقتی پدری با سر افکنده تو صورت بچه هاش نمیتونه نگاه کنه چرا شما و امثال شما خجالت نمیکشین / فکر نکنم نیاز باشه شما رو مراجعه بدم به خطبه های حضرت علی ع بله باید خجالت بکشین / خبر انلاین خواهشا این منتشر کن فک نکنن اگر مردم نمیگن دلیل بر ندانستن هست .
    • امید A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
      3 0
      اصولا با تریبون های یه طرفه که فقط یه نفر حرف میزنه و بقیه باید گوش کنند مخالفم.
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    بعضی خانوم ها خجالت نمیکشن کارشون از بدحجابی به کشف حجاب رسیده ... مسئول این هرزه گی ها کیه الان ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      سختگيريهاي شما
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      مسئولش امثال شمایی هستید که با دخالت در امور شخصی مردم، حس بی اعتمادی و دین گریزی رو به جوانان تزریق کردید. گناهش هم گردن شماهاست
    • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      14 87
      کمبود شوهر. خخخخخخخخ
    • بی حجابم. بی حیا و هرزه خودتی. A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      45 5
      الان من هر حرف منطقی بذارم سانسور میکنید ولی کسیکه فحش میدهد را سانسور نمیکنید.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      65 8
      شما خجالت بکش که به بی حجابها به خاطر یک انتخاب شخصی میگویی هرزه. من همانقدر محترمم که یک خانم محجبه.
    • بدیع IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      5 46
      به زرس قاطع میگم در جامعه ایرانی که کسی که بد حجابه به احتمال خیلی زیادتری تن به روابط نامشروع میده....من 12 ساله که در دانشگاه هستم و این نمونه رفتاری در دانشگاه دیدم.....البته نمیشه همه را با یک چوب زد...خواهشا این بحث در جامعه ایرانی بررسی کنید نه جوامع غربی.....در جامعه ای که با پخش ماهواره دوست پسر داشتن کلاس میدونن...
    • بی نام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      5 27
      آقا بی حجابی چیز بدی نیست. اما وقتی ما به اینها نگاه میکنیم، شوهرشان غیرتی میشه و میخواد چشم ما رو در بیاره. بابا توی غرب وقتی به مردی بگی همسرت زیباست میگه ممنونم. اینجا آدم جرات نداره از زیبایی زن کسی جلوی شوهرش حرف بزنه. به نظر شما درسته که ما دولا دولا شتر سواری کنیم؟ چطور نشون دادن زیبایی اشکالی نداره، اما تعریف از زیبایی اشکال داره؟
    • مهران IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      17 0
      هر کسی مسئول کار خودشه به من و شما چه؟تو این مملکت خیلی چیزای مهمتری وجود داره که به بد حجابی و اینا نمی رسه بهتره پلیس بره جلو رشوه خواریا و... بگیره
    • اسماعیل RO ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      17 0
      یک نفر از شماها برای تخریب اسلام و ایمان مردم کافیه، چه برسه به 7000 نفر، اسرائیل با بهترین شیوه ممکن و بدون هیچ هزینه ای تونست اختلاف و دین زدگی رو با وجود شماها به جامعه تزریق کنه، الحق که سیاس زبردستیه ...
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    53 8
    اگه اقايون اعتراض کنند و بگن حجاب ما پلک چشممونه اينقدر به بهانه هاي واهي هزينه از جيب ملت خرج نميشه
    • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      5 70
      چیز نگو زننننننن
  • بي نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    8 80
    با اين طرح پليس موافقم.اما همراه با كاره فرهنگى.يعنى انقدر مردم بايد به اسلام و احكامش ايمان بيارن كه خودشون حجاب و رعايت كنن و احتياجى به تذكر نداشته باشه.صرفا پليس نميتونه به تنهايي كاري انجام بده اما بي تاثيرم نيست.اميدوارم طرح برنامه ريزي شده باشه تا جلو سو استفاده بعضيارو بگيره نه اينكه بدتر به افزايش ناهنجاريها دامن بزنه.مردم ايران هميشه و در تمامه دوران با غيرت و محجوب بودن و پوشش براشون اهميت داشته .
  • بی نام US ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    84 4
    يعني واقعا فكر ميكنيد كساني كه پشت اين طرح هستند دنبال اصلاح حجابن تو تهران؟ نه دوست عزيز به نتايج انتخابات تو تهران يه نگاه ديگه بنداز متوجه ميشي اين انتقامي بيش نيست از مردم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    81 4
    واقعا ناراحت كننده است كه در عكس اول اون دختر خانوم با اون وضع افتاده زمين، از دين همين يكي باقي مونده، هيشكي به فكر شيشه و كراك كه مثل شكلات فراوانه و در دست جوانان هست نيست، من اگر بگم شرم بر خودم كه منتشر ميشه؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    57 3
    هرزه افرادی هستند با چشمهای ناپاک که جای عقل شهوت بر آنها حاکم است. و به جای اصلاح خودشان دیگران را مقصر می دانند.
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    69 3
    جواب هاي، هوي خواهد بود شك نكنيد
  • ناشناس IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    46 2
    بگیر ببند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    49 4
    حجاب را بسيار دوست مي دارم اما پليس مخفي براي تقويت حجاب را موجب ايجاد تشويش و استرس در جامعه اسلامي
  • بینام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    76 3
    وقتی امام جمعه موقت تهران میگه ما نمایشگاه کتاب لازم نداریم خودتون به عمق فاجعه پی ببرین...واقعا چرا؟؟داداش من خواهر من واقعا خودتو بذار تو موقعیتی که یکی داره همینجوری بهت نگاه میکنه و زل زده واقعا جرات داریم چیزی بهشون بگیم؟؟؟مطمینم اختیارات اینا اونقدر زیاد هست که اگه پلیس رو هم خبر کنیم طرف اونا رو میگیرن...خدایا به کجا داریم میریم؟؟؟هفت هزار نفر فقط راه میرن و به اینو اون نگاه میندازناین کجای اسلام اومده؟؟؟دولت روحانی هم فقط حرف میزنه خب یه حرکت عملی بزنین ناسلامتی شما منتخب مردم هستین...
  • سید IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    7 69
    جای اینکه تاسف بخورید که 7 هزار نفر باید گشت نامحسوس بشن تاسف بخورید که چند نفر بی حجاب و ... داریم که باید 7 هزار نفر بیان بالاسرشون . واقعا برای تهران متاسفم .
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    61 7
    آقایون دارن تلافی رای مردم تهران را در میارن اونهم در قرن 21 ام
  • امین اکتیو RO ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    35 5
    هیچ کسی و یا گروهی با قدرت نمایی وتظاهر به اجرای احکام اسلامی نمی تواند اسلام ناب را در جامعه گسترش دهد.ریشه واقعی بی حجابی از لقمه مشکل دار است که نتیجه نظام ربوی بانکها وپولهای باد آورده بعضی از مدعیان جامعه ماست بعلاوه دزدیها واختلاسهای سرسام آور.امید است مسولان کشور چشمشان را روی این حقایق باز کنند.
  • باقري ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    45 6
    آدم شرمش ميشه اين خبرارو ميشنوه . خدايا تا كي بايد اين تفكر رو ادامه بديم
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    33 4
    باید به بعضیا گفت: یه کم فحش بدید بی حیا هرزه بی غیرت لاابالی دیگه چی؟ بعد از همه ی این فحشها حرف منطقی هم دارید که بزنید؟ کلا حرف منطقی دارید بزنید دراین باره؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    32 4
    اول ناراحت شدم با دیدن اینهمه فحش به بعضی از خانمها . ولی بعد به این فکرکردم که کسیکه فحش میده باید خجالت بکشه نه کسیکه فحش میخوره. کسکیه فحش میده، شعور و شخصیت و بی منطقی خودش رو ثابت میکنه.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    40 4
    قیافه این عکسها آدم را یاد اوایل سریال شهرزاد و قسمت درگیری های خیابانی می اندازه.....بیچاره مصدق
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    36 5
    ديگه به عربستان نخنديد، ايا پيامبر اگه الان بود يا حضرت علي اين رفتارو تاييد مي كردند كه اين خانومها را به زور هل بدي تو ون ؟؟ خواهشا اون عالم دينيش جواب بده.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    17 3
    واقعا با کدام حکم شرعی یک مرد نامحرم اجازه داره زن مسلمان را نگاه کنه شما اول این مسئله شرعی را حل کنید تا بعد ببینیم چنین کسی چه قدر می تونه ناصح و آمر معروف باشه؟
  • کوروش A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    15 5
    قابل توجه اونابی که بیرون موندن موی خانما رو هرزگی میدونن باید عرض کنم هرزگی فکری خیلی بدتر ازهرزگی بدن هستش چون هرزگی فکری دیده نمیسه.چه بسا درپوشش وحجاب کامل باشه
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    10 3
    خلایق هرچه لایق
  • بی نام DE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    17 4
    پیشوای ما امیرالمومنین کی از این کارها کرده که شما میکنید. آیا اون حضرت به فکرش نمیرسید پلیس نامحسوس داشته باشه و مردمش رو به زور به اطاعت وادار کنه؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    13 3
    من با مچ گیری و نامحسوس بازی این داستانا موافق نیستم،اتفاقا معتقدم اگر فردی واقعا مزاحمت و یا شرارت میکنه مستقیم باید مواخذه بشه،ولی گذشته از این حرفها تو این چهل و یکی و سال متوجه شدم درصد موفقیت و وفاداری در بین خانوادهای محجبه بالاتره البته منظورم این نیست که که افراد با حجاب کمتر لزوما وفادار و موفق نیستند،همسر من محجبه نیست ولی خودم شخصا دوست داشتم باشه ولی بهش اجبار نمیکنم
  • شيعه مرتضي علي ع RO ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    9 4
    لا اكراه في الدين ، در ديندار شدن مردم هيچ اجباري نيست متاسفانه در كشور ما ابتدا طرح نوشته و بلافاصله اجرا ميشه و بعد كه ايراداتش لطمات جبران نا پذيري زد ، بررسي و متوقف ميشه از اين قبيل طرحها در سابقه مملکت كه ماهيت خشن گذشته از سو استفاده هايي كه ميشود دارند زياد اجرا شده ، اما ايا به اهداف خود رسيده اند ، برخوردهايي با اين روش تحكمي ، نتيجه اي جز انزجار نسل جوان و دور شدن انها از دين مبين اسلام نخواهد داشت . كلام اخر : حضرت رسول ص فرمودند انا رحمه للعالمين ليكن فكر ميكنم با اين روش ما اين چهره از اسلام كه چهره واقعي اسلام است رو نه تنها نشون نميدهيم بلكه ضربه بسيار مهلكي به ان خواهيم زد .
  • محمدمعین A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    25 2
    این طرحو برای این دارن اجرایی میکنن تا مردم تهران رو بخاطر رای و نظرشون در انتخابات 7 اسفند تنبیه کرده باشند
  • حمیدرضا A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    25 2
    اینکه دزدی و فساد اقتصادی به این جدیت پیگیری نمیشه واقعا مشکوکه
  • تو سری خور A1 ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    23 5
    کار مهاجرتم داره درست میشه. ایشالله نعشمم دیگه برنگرده
    • بی نام A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      1 6
      ما رو از تاکسی خالی می ترسونی عمو؟ برو که الهی دیگه برنگردی. کاش بقیه همفکران شما هم به همین نتیجه ای که شما رسیدی برسن.
  • تو سری خور A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    25 5
    یادمه یه بار با نامزدم رفته بودیم بیرون. دوتا بی سر و پا کنارمون پارک کردن با یه حالت تمسخرآمیزی گفتن نسبتتون چیه؟ میگفتن اگه نگید زنگ میزنیم پلیس. البته منم که به وضع امنیت کشورم آگاه بودم قبلش با خودم... حالا وای به حال ازین به بعدش دیگه یه بارم که پلیس مارو گرفت چشمتون روز بد نبینه که چه رفتار عالی با خودم که به جهنم با نامزدم کردن. غیرتمو فاضلاب برداشت. ایشالله که دارم میرم.بخدا تابعیت ایرانیمم بعدش خط میزنم. هر وقت وضع درست شد دوباره تابعیت ایران میشم. و الا با این وضع عارم میاد بگم ایرانیم. هرچند که اسم ایران که میاد موی تنم سیخ میشه ولی ببین چی شده که به اینجا رسیدم یا رسیدیم احیانا ما جوونا شیر مادرت حلالت اگه نظرمو چاپ کردی خبرآنلاین.
  • مهدی IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    38 5
    با دیدن عکس اول که اون خانوم روی زمین افتاده به قدری ناراحت شدم انگار ناموس خودم هست...متاسفم که به زور میخواهند مردم را به بهشت ببرند
  • motafa A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 18
    در قانون اساسی مجازات کشف حجاب 74 ضربه شلاق است این قانون رو اجرا کنید همه ی افردی که قراره حساب کار بیاد دستشون میاد دستشون خبر آنلاین می دونم منتشر نمی کنی حداقل بخون برای خودت مفیده
    • بی نام AT ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      6 0
      استاد تو قانون اساسی مجازات تعیین نمیکنن. شما بهتره سکوت کنی تا همه نفهمند چقدر احمقی
  • ناشناس A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    18 1
    اگر همچین چیزی برای اقتصاد بود خاوری فرار نمی کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    13 1
    این طرح مردم رو به لج میندازه و به بدنه ی اجتماعی و فرهنگی جامعه آسیب جدی میزنه...
  • سروش IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    17 3
    اینایی که میگن باید با بدحجابی برخورد بشه همونایی هستند تو خیابون چشمشون از روی ناموس مردم بلند نمیشه
  • مرتضی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    10 1
    به این بندگان خدا توهین نکنید اینا می خوان مردمو به زور بسوی بهشت رهنمون کنن ولی با این همه ادم که اینا میبرن بهشت جای برای من میمونه یا نه شما بگین.
  • بی نام AT ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    16 0
    نتیجه اش اینه که بیشتر جوونها میخوان از این کشور برن. به قاپاقچی هایی که پناهجو میبرن بیشتر اعتماد دارن تا به آیندة کشورشون
  • پیمان RO ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    3 0
    داعشی هاعلنی برخوردمیکنندولی این موردداعشی پیشرفته است که نامحسوس وبه روزشده میباشد
  • منصور A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    باسلام...از نوع رای مثبت و منفی میشه به نظر مردم پی برد..نام حکومتمون جمهوری اسلامیه..جمهوری ینی مردم هرچیزی و انتخاب کنن ملاکه و اسلامی ینی نظری که از خود دین و کارشناسای دین دربیاد..ایا این اقایون که طرح و تیوری دادن به کارشناسای دینی و مراجع ارایه ثادن تا بدونن نظر اونا چیه