به همت دکتر علی افشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، کلاس آموزشی سلامت عمومی، راه های غلبه بر دیابت و فشار خون برای خبرنگاران و اصحاب رسانه برگراز شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علی افشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هدف از برگزاری این کلاس آموزشی را آشنا ساختن اصحاب رسانه و خبرنگاران با مخاطرات بیماری واگیر دیابت و فشار خون و نیز بهره گیری از توان حرفه ای آنها برای انتقال حساسیت موضوع حفظ سلامت عمومی به سطح جامعه عنوان کرد.
علی افشانی کاهش وزن، پرنوشی، پرخوری و پرادراری را از علائم مهم و شایع دیابت در بین افراد عنوان کرد و افزود: اگر دیابت درمان نشود ممکن است کشنده باشد و افراد در صورت مشاهده بی رمقی، تکرر ادرار، کاهش وزن و تشنگی زیاد باید به پزشک مراجعه کنند.
وی افزود: وجود دیابت در بستگان درجه یک، بی تحرکی، چاقی و تغذیه ناسالم از عواملی است که افراد را در معرض دیابت قرار می دهد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه دیابت شامل نوع یک، نوع ۲ و دیابت بارداری است، اضافه کرد: دیابت نوع ۲ شایع ترین نوع دیابت است که ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت در این دسته قرار دارند.
افشانی گفت: نابینایی، نارسایی کلیوی، قطع عضو، عوارض قلبی، عروقی و مغزی و عصبی از جمله عوارض دیابت است.
وی با بیان اینکه نزدیک به پنج میلیون نفر از مردم ایران مبتلا به دیابت هستند، تصریح کرد: مداخلات و تغییر روش زندگی، دیابت را حداقل ۱۱ سال به تاخیر می اندازد و در ۲۰ درصد موارد بروز آن را منتفی می کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: مداخلات موثر در این زمینه تغییر روش زندگی شامل کاهش وزن، استفاده از رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی با شدت متوسط است.
این جلسه آموزشی در ششمین روز از هفته سلامت برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =