ایسنا نوشت: امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی افکار عمومی در راستای معرفی نقاط مشترک ادیان کشورهای اسلامی، گفت: اجلاس مجمع اسلامی باید به پیام صلح و دوستی برای تمام کشورهای دنیا تبدیل شود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در اجلاس هفتمین مجمع جهانی اسلام که به میزبانی استان یزد در حال برگزاري است، با اشاره این که دین اسلام دین صلح و دوستی است، اظهار کرد: اسلام دین، افراط‌گرایی و حمله به دیگران نیست.

وی اسلام را دین جهاد در برابر ظالمان و کفار دانست و بیان کرد: اجلاس کشورهای اسلامی در شرایط حاضر و آینده، بايد بیش از پیش به بیان و بررسی اشتراکات یکدیگر بپردازند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفتمان سازی، دشمنی با ظالمان و حمایت از مظلومان جهان را از جمله مهمترین رسالت کشورهای اسلامی جهان عنوان کرد و ادامه داد: قرآن و آموزه‌های دینی مکتب ناب محمدی(ص)، منشأ اصلی اشتراکات کشورهای اسلامی با یکدیگر است.

وي تصریح کرد: روحانیون، صاحب‌نظران و علمای دین اسلام، باید فارغ از مسائل و گرایش‌های مذهبی نسبت به ترویج فرهنگ اسلام و معرفی ارزش‌های واقعی جهان اسلام احساس مسئولیت کنند.

مولوي عبدالحميد تبليغ کردن برای فرقه‌های مختلف دینی را حرام دانست و بیان کرد: گفتمان و مذاکره از جمله مهمترین ویژگی‌های اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه دشمنان شوم مذهب اسلام است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ضرورت برگزاری اجلاس‌های مجمع اسلامی در راستای ایجاد وحدت و همبستگی بین کشورهای اسلامی، گفت: اجلاس مجمع اسلامی باید به پیام صلح و دوستی برای تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی دنیا تبدیل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =