همه فکرهای ایلان ماسک برای سفر به مریخ/نقشه‌های به استعمار درآوردن سیاره سرخ

ایلان ماسک،بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس سالهاست که رویای ارسال موشک حامل انسان به مریخ را در سر دارد. او به تازگی جزئیاتی جدیدی از برنامه‌هایش برای به استعمار درآوردن سیاره سرخ اعلام کرده است.

ایلان ماسک اعلام کرده که هدف نهایی او ارسال موشک حامل انسان به مریخ در سال ۲۰۲۴ است اما از سال ۲۰۱۸ اولین  ماموریت‌ مریخ اجرایی می‌شود و سپس هر دو سال یک بار حداقل یک موشک به مریخ ارسال خواهد شد. 

به گفته او ارسال این موشک‌های اولیه برای تعیین مسیر باربری به مریخ انجام می‌شود تا در نهایت ارسال اعزام به مریخ میسر شود. مالک اسپیس ایکس دراین باره به واشنگتن پست گفت: این سفر قطعا سخت، خطرناک و پر از اتفاق خواهد بود. با این حال من به این نکته تأکید می کنم که افراد زیادی برای پیشرو بودن در این مسیر پیشقدم خواهند شد.

او چنین رویدادی را با ماجراجویی بشر در صدها سال پیش که به کشف دنیای جدید یا همان آمریکا منجر شد قابل مقایسه دانست.ایلان ماسک  متولد ۱۹۷۱ آفریقای جنوبی، مهندس، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی است. او بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس است. او هم اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس اکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز است. 

ماسک همچنین در حال توسعه یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ (Hyperloop) شناخته شده است. ایلان ماسک روی پروژه هایی سرمایه گذاری می کند که پتانسیل تغییر دنیا را دارند.

ماسک در مصاحبه اخیر خود فاصله زمین تا مریخ را بسیار قابل توجهی دانست و به همین دلیل آماده شدن برای چنین سفری را یک ضرورت مهم عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: مأموریت فضاپیماهای بدون سرنشین این است که محموله های آزمایشگاهی و مریخ نوردهای متعلق به اسپیس ایکس یا سایر شرکتها و آژانسهای فضایی را به این سیاره منتقل کنند. آنها وظیفه دارند شرایط حاکم بر مریخ را دقیقا ارزیابی کنند.

طبق گفته‌ ایلان ماسک، اسپیس ایکس می خواهد هر دو سال یک بار و مصادف با پنجره‌ باز ماموریتی به مریخ داشته باشد تا آنها بتوانند یک مسیر مطمئن و قابل اعتماد برای ارسال محموله به مریخ مشخص کنند. ماسک می‌گوید: «می‌توانید روی این مسیر حساب باز کنید. هر ۲۶ ماه یک بار این کار انجام می‌شود؛ درست مثل قطاری که ایستگاه‌ش را ترک می‌کند.»

ماسک می‌گوید این شرکت می‌خواهد در سال ۲۰۲۰ حداقل دو فضاپیمای رد دراگون را روی دو موشک فالکون قرار دهد و پرتاب کند. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف فرصت دارند تا تجهیزات آزمایشی‌شان را در این دو کپسول بار کنند. سپس در سال ۲۰۲۲ اسپیس ایکس موشک مرموز Mars Colonial Transporter را پرتاب می‌کند. این همان موشکی است که در آینده فضانوردان سوار بر آن می‌شوند و سفر شش ماهه‌شان به سمت مریخ را در پیش می‌گیرند. فضانوردان برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ سوار بر MCT می‌شوند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    پنجره باز چيه؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      2 0
      نزديك ترين فاصله زمين با مريخ
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    2 0
    نابغه اس