ماهانه 11 هزار نفر در شبکه درمان فامنین توسط پزشکان متخصص و عمومی ویزیت می شوند و متاسفانه بیشترین بیماریابی در خصوص دیابت و فشار خون مربوط به این شهرستان است

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از فامنین ؛ مهران جباری، مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهر که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی فامنین سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی نیز در اختیار شبکه بهداشت و درمان فامنین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نشاط، پویایی و دانش در دانشگاه حاکم است، خاطرنشان کرد: سال گذشته انتخاب مامای اول کشوری، کسب رتبه اول امداد و ایجاد بزرگترین باند هلیکوپتر کشور در این شهرستان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به فعالیت 10 متخصص در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در فامنین و ارتقای کیفیت آن گفت: چهار نفر از این پزشکان مقیم هستند.


جباری با بیان اینکه با تلاش جهادی بزرگترین پد هلیکوپتر کشور در فامنین ساخته شده است، افزود: شهرستان فامنین با وجود اینکه ماهانه یک بحران در شبکه بهداشتی دارد به نسبت بیمار اعزامی به مرکز بین 9 شهرستان رتبه ششم را به دست آورده است.


ظاهر پورمجاهد، فرماندار این شهر نیز با اشاره به افتخار دولت تدبیر امید در اجرای طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از اساسی‌ترین اقدامات دولت است که نظام به آن می‎بالد.


حبیب معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان نیز گفت: بخش پیش بیمارستانی فامنین نیازمند توجه ویژه است که ضمن تقویت نیروی انسانی، یک آمبولانس نیز به زودی به فامنین اختصاص می‌یابد.

حبیب معصومی یادآور شد: سال گذشته از 60 مورد اورژانس هوایی 23 مورد مربوط به شهرستان فامنین بوده است.

جلا الدین امیری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز توضیحاتی در خصوص کاهش پرداخت از جیب مردم و کاهش زیرمیزی در دولت یازدهم ارائه دادو افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها برای هر فرد ایرانی یک پرونده الکترونیک در نظر گرفته می‌شود و این موضوع مشروط به رعایت سیستم ارجاع است.

در این جلسه دکتر حبیب الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز طی سخنانی از تحویل 31 دستگاه آمبولانس مجهز و جدید به استان خبر داد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =