۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

ایسنا نوشت: رهبر جریان صدر عراق از دولت این کشور خواست استعفا دهد. وی همچنین تهدید کرد درصورت برآورده نشدن خواسته‌ها، به حامیان استعفای قوای سه گانه عراق می‌پیوندد.

به گزارش سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت عملی نشدن خواسته‌های تظاهرکنندگان به کسانی که خواهان استعفای روسای سه قوه هستند، خواهد پیوست.

وی گفت: ما از دولت می‌خواهیم که استعفا دهد در غیر این صورت به آنهایی که خواهان برکناری روسای سه قوه هستند، خواهیم پیوست.

صدر افزود: پاسخگویی به خواسته‌های ملت و تأیید آن باید در کشورهای ما نیز اجرا شود به ویژه عراق عزیز ما. دموکراسی یک اصطلاح نمادین برای تثبیت قدرت و حکومت نیست.

وی در ادامه به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره کرد و به این بلوک سیاسی اقتصادی هشدار داد که فروپاشی اتحادیه اروپا گام دیگری در راستای تقویت تندروها در منطقه آنها وقاره اروپایی‌شان به واسطه برنامه‌ریزی‌های آمریکایی صهیونیستی به شمار می‌رود.

رهبر جریان صدر ادامه داد: اختلاف زیاد بین نظر دولت و ملت انگلیس بیانگر تفاوت زیاد میان دو طرف است نه در خصوص پیوستن به اتحادیه اروپا بلکه در همه مسایل و این امر اگر بخواهد بر یک چیز دلالت کند آن عدم آگاهی دولت از نظرات مردم و نیازهای آنها است. اگر نظامی از لحاظ آزادی و دموکراسی همراه ملت‌ها باشد آن دولت همواره در بالاترین مکان خود و به دور از هرگونه دست‌های پشت پرده‌ای پابرجا خواهد ماند.

وی گفت: مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آخرین اقدام نیست وکشورهایی همچون فرانسه و آلمان هم منتظر ایفای نقش هستند وخروج آنها پایان این اتحادیه خواهد بود اما اگر اتحادیه مخالف این (فروپاشی) است نباید در برابر فشارهای آمریکا به عنوان کشوری که تنها بهره‌بردار بزرگ از فروپاشی اتحادیه اروپا از نظر سیاسی و اقتصادی است، ضعف نشان دهد.

صدر خطاب به دولت عراق تصریح کرد: شکست در اجرای وعده‌های انتخاباتی واجرای برنامه‌های دولتی نخست وزیر انگلیس را مجبور به استعفا کرد و این امر مختص غرب نیست. وفای به عهد چه در مقابل خدا و چه در مقابل ملت امری واجب است و شکست مستلزم مجازاتی شخصی است که اولین این مجازات‌ها استعفا است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =