با فروش یاهو 1 میلیارد دلار نصیب موزیلا می‌شود

یاهو سال‌ها برای زنده ماندن تلاش کرد اما به نظر می‌رسد تلاش‌های آخر نیز بی‌نتیجه مانده و کمپانی به‌زودی مالک جدید پیدا می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، اما شاید خریداران خیلی به داستان معامله یاهو و موزیلا در سال 2014 واقف نباشند، چراکه با فروش یاهو بیش از 1 میلیارد دلار نصیب کمپانی موزیلا می‌شود.

در سال 2012 یاهو با استخدام قائم مقام محصولات جستجوی گوگل، خانم ماریسا مایر، سعی کرد از بحران ایجادشده برای یکی از قدیمی‌ترین موتورهای جستجوی اینترنت رهایی یابد. حرکت شجاعانه قلمداد شد و همگان فکر کردند مایر می‌تواند کشتی به‌گل‌نشسته را با نسخه‌های حیات‌بخش خود نجات دهد.

مدیران یاهو آن زمان می‌دانستند موتور جستجویشان مرده است اما سعی کردند با ردا و لباس جدید آن را بَزَک کنند.

یاهو روی دو استراتژی تمرکز کرد و در این راستا معامله جدیدی با موزیلا کرد وی سعی کرد تحت عنوان پروژه موسوم به Index موتور جستجوی متفاوتی برای موبایل را راه‌اندازی کند.

از میزان معامله آن زمان اطلاعات رسمی در دست نیست و اینکه چقدر صرف این پروژه شده است اما همچنان محصولی هم به‌صورت ملموس ارائه نشده است تا رویان بحث شود.

اما آنچه هویداست اینکه در سال 2014 ماریسا مایر از موزیلا قول گرفت تا پیش‌فرض جستجو روی مرورگر فایرفاکس یاهو باشد (دست‌کم برای کاربران آمریکایی) و یاهو ظاهراً به‌جای 300 میلیون دلاری که با گوگل پیشتر قرارداد بسته بود، با رقم 375 میلیون دلار تا سال 2019 با موزیلا قرارداد بست.

گفته می‌شود در این قرارداد آمده است اگر یاهو به کمپانی ثالث فروخته شود، یاهو باید تا پایان 2019 مبلغ موردنظر را پرداخت کند که این رقم بیش از 1 میلیارد دلار می‌شود.

از سوی دیگر یاهو بین 3 تا 5 میلیارد دلار می‌ارزد و با توجه به برگزاری آخرین مزایده، در هفته‌های آینده شاهد اعلام نام خریدار جدید باشیم که ممکن است کمپانی ورایزون یا Quicken Loans باشد.

بنابراین درهرصورت موزیلا صاحب 1 میلیارد دلار از این معامله خواهد شد!

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =