باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در حالی جعفرزاده از نام پیشنهادی "رهروان ولایت" برای فراکسیون سوم مجلس خبر می‌دهد که لاهوتی نیز در سویی دیگر بر مذاکره با علی لاریجانی درباره تشکیل این فراکسیون تأکید می‌کند.

اين روزها پيگيري ايجاد فراكسيون سوم در مجلس و يارگيري مستقلين، به دغدغه اصلي در روند جريان‌سازي‌هاي مجلس دهم تبديل شده است. حضور يافتن لاريجاني در اين فراكسيون سوم و نامگذاري آن به فراكسيون«اعتدال» يا «رهروان ولايت»، علامت سئوال‌هايي هستند كه در چند روز آينده، پاسخ آنها روشن خواهد شد.

*جعفرزاده: از حضور لاريجاني در فراكسيون سوم خرسند مي‌شويم

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت با اشاره به دیدگاه علی لاریجانی درباره تشکیل فراکسیون سوم در مجلس گفت: قصد نداریم لاریجانی را وارد این قبیل بازی‌ها کنیم.

وی با بیان اینکه جریان سوم مجلس فعالیت خود را خواهد داشت، افزود: ما به آقای لاریجانی احترام می‌گذاریم و هر زمان که وی در فراکسیون سوم حضور پیدا کند از این مسئله خرسند خواهیم شد.

نماینده مردم رشت در ادامه با طرح سوالی مبنی بر اینکه "برخی می‌گویند لاریجانی با تشکیل فراکسیون سوم مخالف است." تصریح کرد: ما چنین چیزی را قبول نداریم. آقای لاریجانی همواره با تکثر افکار در پارلمان موافق است و  به نظر می‌رسد با کانالیزه کردن یک و یا دو جریان مجلس که آن هم از بیرون کوک می‌شوند، مخالفت دارد، بنابراین باید گفت اعضای فراکسیون سوم نمایندگانی هستند که از بیرون مجلس کوک نمی‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به پیشنهادات درباره نام فراکسیون سوم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر "رهروان ولایت" نام پیشنهادی فراکسیون سوم است و همواره مستقلینی در این فراکسیون حضور خواهند داشت که از بیرون مجلس کوک نمی‌شوند.

جعفر‌زاده ایمن‌آبادی در پایان با بیان اینکه اصرار داریم که رهروان ولایت مجلس نهم در مجلس دهم احیا شود، تاکید کرد: هیچ دلیلی نمی‌بینیم که رهروان ولایت در مجلس دهم ادامه خدمت ندهد، بنابراین همواره تمایل داریم که رهروان ولایت مجلس نهم در مجلس دهم نیز استمرار داشته باشد.

*لاهوتي: براي فراكسيون سوم با رئيس مجلس مذاكره مي‌كنيم

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در نيز در رابطه تشكيل فراكسيون سوم در مجلس گفت كه« این هفته تصمیمات و جمع‌بندی‌ها درباره تشکیل فراکسیون سوم در مجلس، نهایی می‌شود.»

وی افزود: تا چند روز آینده سکوت خواهیم کرد و نهایتا پس از جمع‌بندی، دیدگاه خود را مطرح می‌کنیم.به احتمال زیاد این هفته درباره تشکیل فراکسیون سوم  با علی لاریجانی مذاکراتی خواهیم داشت. قطعا برای تشکیل اين فراكسيون مشورت‌هایی با رئیس مجلس خواهیم داشت.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =