با مشارکت شهرداری ارومیه کار تدوین مستند "ارومیه شهر بین الملل" بعد از 3 ماه فیلمبرداری به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، با پایان فیلمبرداری سه ماهه ، کار تدوین مستند "ارومیه شهر بین الملل" آغاز شده و بزودی شاهد اکران این فیلم خواهیم بود.
این مستند که کار مشترک امید شکریازی و فرهاد کنعانی است، توسط شهرداری ارومیه حمایت مالی شده و از ایده ها و همفکری محمد حضرتپور شهردار ارومیه نیز استفاده گردیده است.
هدف از این مستند، نگاهی نو به فرهنگ ،جاذبه ها و زیبایی های شهر و به تصویر کشیدن اتحاد و تعامل اقوام و مذاهب مختلف در ارومیه با خروجی 4k از ویژگی های منحصربه فرد این مستند می باشد.

شکریازی در مورد ساخت این مستند گفت: در مستند «ارومیه شهر بین‌الملل» سعی کردیم که فرهنگ پررنگ باشد و این نیز یکی از وجه تمایزهای این مستند با نمونه‌های قبلی است. تلاش کردیم تا زبان و لباس‌های سنتی و جذابیت های آنها به خوبی نشان داده شود. حتی یک گروه هنری رقص محلی ترکی و کردی اجرایی تلفیقی را برای مستند با هم انجام داده اند تا نشانی از اتحاد اقوام در استان باشد. البته برخی ها سعی کردند ما را از این اقدام منصرف کنند اما بعدها واکنش های بسیار مثبتی را دریافت کردیم.

وی با اعلام این که مستند ارومیه شهر بین الملل به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه خواهد شد، اظهار کرد: این مستند برای پخش در رسانه ملی، شبکه های مجازی و حتی شبکه های بین المللی در حال آماده شدن است و به زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شده و در صورت استقبال به چند زبان دیگر هم ترجمه خواهد شد.

این کارگردان افزود: مستند ارومیه شهر بین الملل، با جدیدترین تکنولوژی دنیا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و با تلاش های شبانه روزی ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =