مهر نوشت: وزیر کار با اعلام اجرای ۲ برنامه در سال‌جاری به منظور اشتغال‌زایی گفت: نمی‌توان به یکباره دستمزدها را افزایش داد.

علی ربیعی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید فاصله منفی نسبت دستمزدها با تورم را ترمیم کرد، از تزریق بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار رفاهی به جامعه کارگری خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید با انجام کارهای کارشناسی دقیق، توانست فاصله منفی میزان دستمزدها با نرخ تورم را ترمیم کرده و با عقلانیت در این مسیر گام برمی دارد.

ربیعی با اشاره به درخواست جامعه کارگری برای افزایش دستمزدها افزود: یکی از استراتژی های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترمیم دستمزدها بوده که البته باید توجه داشت که در این مسیر به یکباره نمی توان اقدام کرد و باید توان کارفرمایان را هم در نظر گرفته و مبنا را بر عقلانیت قرار دهیم.

وی افزود: دولت طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های مدون توانست میزان دستمزدها را از نرخ تورم پیش بیاندازد به گونه ای که این موضوع در تامین اجتماعی حداقل حقوق ها به بیش از ۳۴ درصد و در حقوق های کشوری ۲۰ درصد افزایش داده شد.

ربیعی یادآور شد: این در حالی است که در سال های قبل، نرخ تورم از میزان دستمزدها پیشی گرفته بود و بر اساس آمارهای موجود این فاصله ۷۶ درصد بالاتر از دستمزدها بود. وی از تزریق بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پول رفاهی به جامعه کارگری خبر داد و گفت: سیاست ما مبارزه با فقر است و در این راستا ۱۱ میلیون نفر از جمعیت فقیر حاشیه نشین کشور را بیمه کرده و سرانه آنها را از ۲۳۰ هزار ریال به ۳۶۰ هزار ریال رسانده ایم که کاری بزرگ است.

وزیر کار افزود: هم اکنون جمعیت ۲۰ میلیون روستایی و ۱۰ میلیون شهری از خدمات رایگان بیمه ای برخوردار هستند. وی با اشاره به برنامه های سال جاری دولت در حوزه اشتغال زایی گفت: امسال دو عنوان برنامه برای اشتغال در دست اجرا داریم که یکی مبتنی بر رشد اقتصادی ۵ یا ۶ درصدی است و دیگری رشد اشتغال فراگیر فقرزداست که بر این اساس آموزش فنی و حرفه ای را به روستاها می بریم.

وی ادامه داد: برای اجرای هر دو برنامه فوق، امسال در ۲۲ استان اقداماتی آغاز شده که با مزیت های شغلی هر استان سازگاری و مطابقت دارد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    1 0
    بله خب نمیتوان ... ولی مالیات عوارض جریمه رانندگی ... هزینه های زندگی و همه قیمتارو می شود؟؟؟
  • كارمند با بيمه كارگري IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    1 0
    جناب ربيعي نميتوان حقوق ها رو بصورت يكباره افزايش داد . ولي ميتوان قانونمندش كرد . با توجه به ميزان تحصيلات رتبه بندي گردنند . 1 دكتري 2 كارشناسي ارشد 3 كارشناسي 4 فوق ديپلم 5 ديپلم 6 ....... قبول بفرمائيد همه نسبت به قانون سر تعظيم فرود ميآورند چون فرزند همون كارگر ساده هم امروزه با مدارك تحصيلات عالي و عاليتر درفكر كار و فعاليت اجازه ندهيد تحمل رنج فرد تحصيلكرده و هرينه كه خانواده به هدر رود .