حمله یک کارگردان به منتقد «هفت» روی آنتن زنده/زحمت نقد فیلم هایی را می کشی که از آنها بدت می آید

برای اولین بار در برنامه سینمایی «هفت» یک فیلمساز دلایل نقد منتقد ثابت برنامه را زیر سوال برد.امیر شهاب رضویان مقابل مسعود فراستی به او گفت:« لحن تو لحن یک آدم فرهیخته نیست.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در برنامه دیشب برنامه «هفت» و در بخش میز نقد،قرار بود نقد فیلم «یک دزدی عاشقانه» به کارگردانی امیرشهاب رضویان با حضور خودش انجام شود.در ابتدای این بخش برنامه مسعود فراستی منتقد ثابت «هفت» با گفتن این حرف که فقط یک ساعت از فیلم امیر شهاب رضویان را دیده است گفت:« تو اهل طنز نبودی و کمدی نداشتی. من امروز این فیلم را دیدم و بیش از یک ساعت نتوانستم فیلم را تحمل کنم. بعدش را ندیدم. ولی 5 دقیقه هم برای نقد این فیلم کامل بود.»

فراستی ادامه داد:« چیزی که من دیدم نه فیلمنامه و نه کارگردانی کمیک نیست. کمدی هم برخلاف نظر برخی، تنها این نیست که بفروشد! فیلم تو یک کمدی فیلم فارسی است که به فیلم فارسی هم بدهکار است. یک تیتراژ خوب دارد. یک تیزر جذاب دارد و باقی اش تبلیغات امپراتوری کورش است که اگر این تهیه کننده هم پشتش نبود نمی توانست این را بفروشد. و در واقع تبلیغ پخش کننده و فیلمیران و تو ناخواسته ایجنت آن شده ای! فیلم به شدت نوامید کننده، تبلیغاتی و فیلمسازش کاملا ابزار این تبلیغات شده است.»

رضویان پس از حرفهای مسعود فراستی حمله به منتقد برنامه را آغاز کرد:« من عضوی از سازندگان "کورش" هستم. مفتخرم که آن را در فیلمم قرار داده ام. پولی هم برای این تبلیغ نگرفته ام. با توجه به اینکه تو فیلم را کامل ندیده ای وارد فیلم نمی شوم. روی صحبت من با خود تو است. من کتاب «لذت نقد» تو را خوانده ام. مسیری که تو می روی مسیری است که به 99 درصد فیلم ها فحش می دهد. سینمایی که 99 درصد فیلم هایش بد است، تو چرا به خودت زحمت می دهی تا برای فیلم هایش نقد بنویسی! این برنامه نشان داد منتقد چیست. مردم فکر می کنند منتقد کسی است که با هر زبانی به فیلم ها توهین می کند. گاهی وقت ها این توهین ها به فیلمساز هم می رسد.»

رضویان در ادامه با اشاره به علوم انسانی و عدم قطعیتی که در این علوم وجود دارد گفت:«تو، فراستی منتقد را به سینما شناساندی، اما این منتقد با لبه خیلی تیزی به فیلمساز حمله می کند که برای اغلب آدم‌ها پذیرفته نیست. گاهی وقت‌ها مسعود فراستی در مسائل مربوط به علوم انسانی آنچنان به طور قطعی فیلمی را می کوبد که افراد گیج می شوند. من به عنوان یک فیلمساز حرفم این است که لحن تو لحن یک آدم فرهیخته نیست و حاشیه می سازد.»

 

5858

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    34 10
    احسنت احسنت احسنت
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    18 27
    استثنا در این مورد حق با فراستی هست
  • کوروش IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    33 13
    مگه کسی برنامه این هم نگاه میکنه
  • ح IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    20 13
    تمام واقعیت را بنویسید : فراستی هم در پاسخ گفت نقد مثل تیغ تیز عقل است .من اهل نقد نرم و ... اینا نیستم که شماهارو لوس کرده . کار منتقد نقد کردن فیلم نه تعریف و تمجید، اون کار عوامل فیلم
  • کیومرث IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    22 3
    بسیاری از فیلم‌های تولید داخل سخیف و سفارشی هستند. جناب فراستی از یک طرف حق دارند ایراد بگیرند از طرفی هم واقعا تا حالا این ایراد گرفتن‌ها آیا فایده‌ای داشته جز دشمن جلوه دادن ایشان با اهالی سینمای ایران؟ بهتر است خود آقای فراستی دست به کار شوند و فیلمی را کارگردانی کنند تا بقیه راجع به آن نظر بدهند.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    18 5
    از صداو سیما بیش از این هم انتظاری نیست.... صحنه تحقیر و توهین به انسانها،‌ اقوام، زنان، کشورها و ملت ها و ...اصلا گفتمان و زبان این سازمان در هیچ موردی فرهیختگی ندارد....
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    14 8
    کسی که فیلم می سازه باید تحمل نقد رو داشته باشه، خب حالا منتقد نقد کرد مثلا چی شد؟ فیلم کن فیکون شد؟ این آقا که فراستی رو می شناسه پس چرا اومد تو برنامه
  • ح IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    3 1
    چند سوال داشتم که ای کاش جناب کیوان کثیریان بگوش منتقدانی که قرار است 2 هفته دیگر به بررسی نقد در برنامه هفت بپردازند از آقای فراستی بپرسند. بنده به دلیل علاقه شخصی به شخصیت فراستی از اولین برنامه جناب جیرانی کلیه برنامه هایی که مسعود فراستی حضور داشت با دقت نگاه کردم و نقدهای او را در سایت خودش نیز کامل مطالعه کردم . سوالاتی که دوست دارم از فراستی پرسیده شود: 1: در 99 برنامه ها ایشان از نقد مضمون به اهداف فکری و منظور کارگردان از ساخت فیلم می رسد و سپس به شخصیت سازنده آن . چرا هیچگاه خود فیلم در مواردی که نقص دارد پلان به پلان بررسی و بیان نمیکند و درست آنرا به کارگردان اشاره نمیکند تا هم آموزش برای او و تماشگران باشد ؟ 2: دلیل اینکه تمامی فیلمها با متر و معیار کلاسیک بطور خاص قصه گو
  • ح IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    4 1
    و خطی سنجیده میشود مگر کارگردانهای مطرح فیلمساز دنیا که آثار شاخصی دارند مثل : گدار رنوار فلینی بونوئل و... یا همان برگمان کلاسیک ساز بودند ؟ چرا باید آنهارا با متر کلاسیک هیچکاکی سنجید ؟ در فیلمهای ایرانی هم همینطور نمونه : کیارستمی و... 3: بهتر نیست رویه نقد فنی در همه زمینه های ناقص فیلم دوربین صدا کارگردانی فیلمنامه ... شده حتی با چند مثال کوچک به کارگردان گوشزد شود تا جملات کلی مثل درنیامده فیلمنامه ندارد این ندارد آن ندارد برای تمامی فیلمها بطور ثابت لااقل از اولین برنامه که من دیدم استفاده نشود؟
  • رضا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    6 7
    من هم با اینکه لحن فراستی لحن یک آدم فرهیخته نیست موافقم. در ضمن به نظر میرسد ایشان بر اساس سلیقه شخصی نقد می کنند چون فیلم های بزرگی مثل جدایی و ابدویک روز را کوبیدند که منطقی به نظر نمی رسد.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    6 2
    من این فیلم رو دیدم قاطعانه میگم از بدترین فیلمهای تاریخ سینمای ایرانه نه طنزه نه داستان داره حتی لودگی هم نداره و هیچ و هیچ و هیچ مردم همه وسط فیلم از سالن بیرون میرفتن هر ایرادی به کارگردانش گرفته بشه درسته حتی کارگردانی که با این فیلم به وقت و پول تماشاگران توهین میکنه به نظر من جایز است که به خودش توهین بشه