اقتصادنیوز طی گزارشی نوشت: حمید چیت‌چیان از امضای قرارداد 3.5 میلیارد دلاری در صنایع آب و برق و مذاکره با 30 شرکت انگلیسی خبر داد.

وزیر نیرو اخیرا سفری به انگلستان داشت که به گفته او در این سفر با 30 شرکت انگلیسی مذاکراتی داشته است.

حمید چیت‌چیان درباره این سفر خود توضیح داده است:در این سفر مذاکره‌ای با وزیر انرژی و تغییر اقلیم انگلستان انجام شد که امضای تفاهم نامه بین دو طرف را برای ایجاد زمینه‌های همکاری های متقابل به دنبال داشت. موسسه UKEF انگلستان تضمین کننده صادرات این کشور است و همه قراردادها بین شرکت های ایرانی و انگلیسی باید تحت پوشش بیمه و ضمانت این موسسه قرار گیرد که در این سفر، یادداشت تفاهمی نیز با این موسسه منعقد شد.

آن طور که ایرنا گزارش داده، وی ادامه داد: علاوه بر آن، انجام مذاکره با 30 شرکت انگلیسی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها، در زمینه های آب و فاضلاب، تولید مولدهای کوچک برق DG و CHP گازی، دیزلی و توربین کوچک بود. این مولدهای کوچک که در مراکز مصرف برق نصب می شوند، می توانند اتلاف را در شبکه های برق کاهش دهند و قادر به ایجاد گرمایش یا سرمایش در ساختمان ها و صنایع هستند. انگلیسی‌ها تشکلی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه خورشیدی ایجاد کرده‌اند که با امضای یادداشت تفاهمی با آنان، حاضر به تامین سرمایه مورد نیاز احداث یک هزار مگاوات انرژی از این محل و ساخت کارخانجات مربوطه در کشورمان شدند.

این عضو کابینه دولت یازدهم که در حاشیه نخستین روز از چهارمین همایش دو روزه انرژی بادی ایران در محل وزارت نیرو سخن می‌گفت، تصریح کرد: در ملاقات های متعدد با فعالان اقتصادی انگلیس به آنان اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد خریدار تجهیزات ساخته شده نهایی باشد، بلکه در نظر دارد تا از همکاری های فناورانه آنها استفاده کرده، به انتقال فناوری بپردازد و از بازارهای آنان در سطح جهان استفاده کند.

قرارداد 3.5 میلیارددلاری سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام
به گزارش اقتصادنیوز، همچنین وزیر نیرو از انعقاد قرارداد سه میلیارد و 500 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی در صنایع آب و برق کشور در پسابرجام(برنامه جامع اقدام مشترک) خبر داد.

چیت‌چیان افزود: علاوه بر این مبلغ، قراردادهای تامین فاینانس نیز در جریان است که در آینده نزدیک عملیاتی و اجرایی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کمبودی در تامین برق مورد نیاز کشور نداشته‌ایم و حتی صادرات برق نیز داشته‌ایم، اما نگرانی اصلی وزارت نیرو تامین برق در مناطق شمالی کشور و استان خوزستان در روزهای گرم پیش رو است.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    2 0
    خداقوت.