ایلنا نوشت: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کسانی که دیروز مذاکره با غرب را نتیجه بخش می‌دانستند امروز ناراضی هستند و می‌گویند این مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است.

 سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در همایش بین‌المللی لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی که در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه تلاش برای دستیابی به علم تلاشی در جهت شناخت قدرت خودمان است، اظهار کرد: هر چقدر علم انسان بیشتر شود از سنت‌های الهی آگاه‌تر می‌شود و بیشتر خداوند و نظام طبیعت را درک می‌کند.

او با تاکید بر اینکه امروزه علم ابزاری برای زورگویی، ستمگری و حق‌خوری شده است اظهار کرد: اگر امروز هواپیماهایی هستند که بر سر کودکان یمنی آتش می ریزند و آن‌ها را به شهادت می‌رساندند همه توسط دانشمندان طراحی شده اند همانطور که در درگیری‌های چندساله اخیر در فلسطین نیز ۲ هزار کودک توسط همان سلاح‌هایی  که دانشمندان طراحی کرده بودند به شهادت رسیدند.

نقدی با بیان اینکه اگر امروز می‌خواهیم آسوده باشیم باید ابزار علم را از دست زورگویان خارج کنیم، اظهار کرد: مادامی که زورگویان جهانی دانش برتر را در دستانشان داشته باشند از طریق این دانش به زورگویی و سلطه‌گری خواهند پرداخت و در نتیجه لازم است این علم از دست زورگویان خارج شود و بر کسی سپرده شود که در نفسش حاکم است و تقوا دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ نتیجه‌ای در بر نداشته است، اظهار کرد: برخی فکر می‌کردند که اگر با غربی‌ها به نرمش سخن بگوییم، رفتار آن‌ها عوض می‌شود اما سه سال است که این تجربه را داشته‌ایم و با آن‌ها گفت‌وگو و مذاکره نشسته ایم و از خودمان نرمش نشان داده‌ایم اما نتیجه‌اش این شده است که الان همه ناراضی هستند  و حتی همان کسانی که می گفتند رفتار غرب با مذاکرات بهتر می‌شود امروز می‌گویند که مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است.

نقدی هم‌چنین با اشاره به اینکه کشورهای منطقه پیش از مذاکرات از ایران ترس بیشتری داشتند، اظهار کرد: اگر دیروز نوچه‌های آمریکا و غرب در منطقه به دلیل ترسی که داشتند محتاطانه با ایران برخورد می‌کردند امروز به خود جرات می‌دهند کشتار منا راه بیندازند و فحاشی کنند و فکر کنند که ما ضعیف شده‌ایم چرا که کشورهای سلطه‌گر قانون‌شان، قانون جنگل است و در چنین نظامی هر کس ضعیف باشد خورده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخناش با تاکید بر اینکه علم سبب دستیابی به قدرت می‌شود اظهار کرد: در جهان امروز هر کس به دنبال علم نرود و آن را بدست نیاورد باید تحت سلطه قرار گیرد و زیردست باشد. بنابراین تلاش برای کسب علم در واقع تلاشی در جهت کسب قدرت است اما قدرتی که در اختیار دل های باتقوا و انسان های اخلاقی قرار گیرد که اگر غیر از این باشد برای جامعه جهانی خطرآفرین خواهد بود.

نقدی افزود:‌ دانشمندانی که سلاح‌های مختلف را در طول تاریخ طراحی کرده‌اند، سبب کشته شدن چندین میلیون انسان در جبهه های جنگ و آوارگی ده ها میلیون انسان دیگر به طور غیرمستقیم شده‌اند که این‌ها همه نتیجه بهره‌گیری نادرست از علم است و ما باید تلاش کنیم که با به دست آوردن علم به قدرت برسیم و دانش را از زورگویان بگیریم تا آن را علیه بشریت به کار نگیرند.

او در پایان در توصیه‌هایی به جوانان حاضر در همایش اظهار کرد: به نظر من اگر می‌خواهید مانند شهید تهرانی مقدم و آیت‌الله مصباح یزدی از لحاظ علمی در دنیا جایگاه بالایی داشته باشید باید به دو توصیه عمل کنید که یکی احترام به والدین و دیگری ادای نماز اول وقت است که هر کس این دو را انجام داد اما به جایگاه برتر علمی دست نیافت، بیاید و یقه من را بگیرد که چرا چنین نشد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565538

برچسب‌ها