دهکده‌اینترنت اشیاء؛ راه ورود به شهرهوشمند

اتصال شیء به شیء؛ اصل اساسی اینترنت اشیاء است که به‌عنوان موج جدید، نه تنها اینترنت، بلکه بشریت را دگرگون کرده و خواهد کرد و ایده «دهکده اینترنت اشیاء» راه ورود به شهرهوشمند 2020 خواهد بود.

سال 1392 قبل از آنکه «اینترنت اشیاء» بر زبان‌ها جاری شود، درباره مخاطرات امنیتی آن صحبت کردیم{لینک} و از هوشمند شدن شبکه‌های خانگی و اتصال آنها از طریق پروتکل‌های ملی و بین‌المللی گفتیم.

همچنین از توسعه «هوش وند مداری»/Smartizen به‌جای Netizen یا شهروندمداری الکترونیکی سخن گفتیم تا به درجه اهمیت شهر هوشمند برسیم.{لینک}

اما آنچه امروز بیش‌ازپیش نمود یافته و باید روی آن کار شود، راهکارهای رسیدن به شهر هوشمند با افق 2020 است که بدون فوت وقت باید دنبال شده و به آن رسید.

به همین خاطر ایده «دهکده اینترنت اشیاء» می‌تواند نخستین گام برای رسیدن به این هدف باشد تا بااتصال شبکه‌های به هم متصلی از هزاران دهکده اینترنت اشیاء، شهر هوشمند و سپس کشور هوشمند را تا چند سال آینده به چشم دید.

شهر هوشمند، به تعبیری بزرگ فکر کردن است اما دهکده‌های اینترنت اشیاء راه واقعی رسیدن به آن!

اینکه معماری دهکده اینترنت اشیاء چگونه باید باشد و ساختار ارتباطاتی آن برای رسیدن واقعی به شهر و کشور هوشمند با تارگت 2020 چگونه باید طی شود؛ از حوصله این بحث خارج است، اما به‌راحتی دست‌یافتنی است اگرچند نکته در آن رعایت شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آی تی من IT ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    17 0
    ایده جذابیه. اما آیا فکر می کنید با نت داغون و سرعت افتضاح، فیلترینگ و محدود کردن سطح دسترسی ها در گیت های اصلی و مبادی ورود و خروجی چنین ایده هایی عملی می شه؟ در ضمن هنوز ما تو الفبای دولت الکترونیک موندیم چه برسه به دهکده و شهر هوشمند
  • محسن IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    14 0
    اصل اساسی شهور هوشمند کاهش هزینه هاست. دولت باید براورد کنه و ببینه آیا واقعا با توسعه چیزی که اونها بهش می گویند دولت الکترونیک، کاهش هزینه انجام شده یا نه؟ و بعد تصمیم به توسعه مجدد بگیرن
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    همین‌ ؟