۱ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

شهردار کرج از اجرای طرح جمع آوری یک روز در میان زباله در تمام نقاط شهر کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند با یادآوری اینکه در حال حاضر طرح جمع آوری یک روز در میان زباله در یکی از نقاط شهر به صورت آزمایشی آغاز شده ، گفت: بخشی از منطقه 8 شهرداری کرج با برنامه ریزی و اقدامات معاونت خدمات شهری و سازمان های متبوع، از طریق آموزش چهره به چهره و توزیع بروشور و نصب بنر نسبت به موضوع آگاهی و اشراف پیدا کرده و مجری آزمایشی آن هستند.
وی افزود: روزانه 22 میلیون متر مربع از سطح شهر توسط پاکبانان شهرداری کرج رفت و روب می شود و این در حالی است که هیچ یک از عملیات فوق در هیچ یک از ایام سال تعطیلی نداشته و پیوسته توسط نیروهای شهرداری کرج به اجرا در می آید.
وی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می توان به منظور کاهش زباله در شهرها صورت داد، کاهش دفعات مراجعه به درب منازل برای جمع آوری زباله است که از طریق اجرای عملیات تفکیک زباله از مبداء امکانپذیر خواهد بود.
وی این نگرش را که با کاهش دفعات مراجعه خودروهای جمع آوری زباله به منازل و محلات، شاهد افزایش آلودگی و ماندن پسماندها در محیط زندگی شهروندان خواهیم بود،اشتباه خواند.
وی ادامه داد: طبق مطالعات و تجربیات به دست آمده در دیگر شهرها و کشورها که در این زمینه پیشگام بوده اند، تفکیک زباله خشک و تر در مبداء و منازل، باعث کاهش بسیار زیاد تولید زباله شده و از حجم پسماندهای تر تا حد قابل توجهی کاسته می شود.
شهردار کرج تصریح کرد: قصد داریم با ادامه این روند و بررسی نقاط ضعف و قوت آن، این طرح را در تمامی نقاط شهر کرج اجرا کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =