۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

واحد مرکزی خبر نوشت: بر اساس آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تمام مفاد توافق خود با گروه 1+5 پایبند بوده است.

 خبرگزاری رویترز نیز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد؛ ذخیره اورانیوم کمی غنی شده ایران از میزان 300 کیلوگرم تعیین شده در توافق هسته ای با قدرت های بزرگ، فراتر نرفته است.

گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران در وین منتشر شد. براساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی , گزارش مدیرکل 10روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو اژانس قرار می گیرد.

نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نوزدهم سپتامبر بمدت پنج روز در مقر آژانس در وین برگزار می شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ذخایر اورانیوم و آب سنگین ایران در محدوده های تعیین شده در توافق هسته ای با شش قدرت جهانی که سال پیش امضا شد باقی مانده است.

ایران در سال 2015 در ازای لغو تحریم ها پذیرفت که میزان اورانیوم غنی شده تا 3/67 درصد خود را کمتر از 300 کیلوگرم و میزان آب سنگین خود را که محصولی غیر رادیو اکتیو است، کمتر از 130 تن نگه دارد.

گزارش سه ماهه آژانس درباره ایران اعلام می کند:« در مدت گزارش شده، میزان آب سنگین ایران از 130 تن و کل ذخیره اورانیوم کمتر غنی شده این کشور از 300 کیلوگرم فراتر نرفته است.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی، مسئول نظارت بر اجرای این توافق هسته ای است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    1 0
    داواپس‌گرایان میگفتند ممکن نیست آمونو بر پایبندی ایران به توافق صحه بگذاره.