ایرنا نوشت: دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل می گوید، حمایت های دبیرکل اتحادیه عرب از رفتارهای غیر سازنده سعودی این اتحادیه را بی اعتبارتر از هر زمانی کرده است.

حسین امیرعبداللهیان در واکنش به بیانیه اتحادیه عرب افزود: دبیرکل مصری اتحادیه عرب بداند که اکنون سعودی سردر گم تر از آنست که بتواند کشورهای عربی را در جیب خود جای دهد.

وی اظهار داشت: اتحادیه عرب باید به جای حمایت از تجاوزات نظامی و امنیتی منطقه ای سعودی در یمن، سوریه، بحرین و عراق و بی کفایتی در اداره مناسک حج، چاره ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیاندیشد و رفتار نادرست سعودی را در حمایت از تروریسم نکوهش کند.
نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب پنج شنبه (دیروز) با صدور بیانیه پایانی در محکومیت ایران پایان یافت.
این شورا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مراسم سالیانه حج واکنش نشان داد.
شورای وزیران خارجه عرب در این بیانیه، با انتقاد از بیانات اخیر حضرت آیت الله خامنه ای مدعی شد این گونه سخنان با حقیقت آنچه عربستان سعودی و پادشاه این کشور برای اسلام و مسلمانان و مراسم حج انجام می دهد، واقعیت ندارد.
رهبر معظم انقلاب سه شنبه این هفته در پیام سالانه خود به حجاج خانه خدا، از سوء مدیریت مقامات عربستانی در برگزاری حج انتقاد کردند و از دولت ها و کشورهای اسلامی خواستند برای مدیریت مکه و مدینه به فکر راه حل اساسی باشند.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =