۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

ایرنا نوشت: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست سالانه سازمان بین المللی'انجمن جهانی هسته ای' در انگلیس، روز پنجشنبه از بروکسل وارد لندن شد.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در حاشیه حضورش در این نشست که روز جمعه خواهد بود، قرار است با فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس گفت وگو و از برخی از مراکز فعال در حوزه هسته ای این کشور دیدار به عمل آورد.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین قرار است عصر امروز ( پنجشنبه ) در اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی در لندن سخنرانی داشته باشد.

در نشست سه روزه تخصصی و سالانه سازمان بین المللی 'انجمن جهانی هسته ای' که مقر آن در انگلیس است، رییسان و کارشناسان هسته ای از بخش های دولتی و خصوصی از بیش از 35 کشور جهان شرکت دارند.
براساس گزارش انجمن جهانی هسته ای، 85 درصد از شرکت کنندگان در این نشست نمایندگان 240 شرکت فعال در حوزه هسته ای هستند.
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران قبل از ورود به لندن ،در بروکسل پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا با مقامات ارشد این اتحادیه ارو نیز مقامات بلژیکی دیدار داشت.

صالحی در طول سفر سه روزه اش به بلژیک علاوه بر ملاقات با کانیئته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، با فدریکا موگرینی نماینده عالی این اتحادیه در سیاست خارجی و امور امنیتی، وزیر امور خارجه بلژیک و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار و با آنها درباره همکاری های تهران و اتحادیه اروپا و نیز دو کشور ایران و بلژیک به ویژه در زمینه های استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای مذاکره و گفت وگو داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =