روایت مهرعلیزاده از مسابقات جهانی تنها ورزشی که اسمش به زبان فارسی تلفظ می‌شود

نشست خبری ریاست فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‎ای و کشتی پهلوانی در محل این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محسن مهرعلیزاده به مناسبت دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
صبح دوشنبه محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در مورد فعالیت های این فدراسیون و مسابقات قهرمانی جهان پیش رو با اصحاب رسانه گفت و گو پرداخت.
مهرعلیزاده در ابتدای این نشست ضمن تشریح ساختار و تاریخچه این فدراسیون نوپا گفت:این فدراسیون در سال ١٣٨٣ در تهران با حضور ٢٢ کشور فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.امروز و پس از ١٢ سال ما به برکت تلاش های این فدراسیون درداخل کشور، ٨۴ عضو رسمی داریم.در ادامه این نشست مهرعلیزاده گفت:ما هر دوسال یکبار مسابقات قاره ای را برگزار می کنیم و قصد داریم برای دومین بار بعد از ٨ سال مسابقات قهرمانی جهان این رشته را در جاکارتای اندونزی با حضور۴۶ کشور از چهار قاره مختلف برگزار کنیم.
رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای در مورد ترکیب تیم ایران در این رقابت ها افزود:تیم ما از ١٠ نفر تشکیل شده که در بین این ها می توان به ٢ کشتی گیر سنگین وزن، ۵ باستانی کار و یک کشتی گیر نیمه سنگین اشاره کرد.
ایشان در ادامه زورخانه را مقدمه کشتی پهلوانی برشمرد و ضمن نام بردن از کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها ایران را همواره پیشگام این رشته ورزشی در جهان دانست.
رییس اسبق سازمان تربیت بدنی اضافه کرد:وظیفه ما به عنوان متولی این رشته ورزشی در جهان تقویت این رشته است.اگر اتحادیه جهانی کشتی از ما حمایت کند خوشحال می شویم و استقبال می کنیم اما هرگونه تداخل و دخالت را برنمی تابیم.
وی در ادامه گفت: ما فدراسیون خود را در سال ٢٠٠٧ در زوریخ سوییس ثبت رسمی کرده ایم و هدف خود را برای حضور این رشته در المپیک قرار داده ایم.نمی توان زمان دقیقی برای این مورد متصور شد اما تلاش های ما در جهت برگزاری مسابقات و حمایت از این رشته در سطح جهان قطعا به حضور نا در المپیک منتج خواهد شد.
وی در قسمت پایانی صحبت هایش خطر از دست رفتن این رشته از دست ایران را گوشزد کرد و گفت: برای جلوگیری از انحراف این رشته،در درجه اول آن را ثبت فرهنگی در یونسکو کردیم و بعد آن را ثبت ورزشی در سوییس کردیم.لابی های خود را هم در سطح جهان داریم و قول می دهیم این ورزش برای ایران بماند.او همچنین گفت:کمکی از وزارت ورزش دریافت نمی کنیم و بیشتر از کمک های مردمی استفاده می کنیم.همچنین تغییراتی در قوانین مسابقات داشته ایم که بر جذاب شدن آن می افزاید.
وی در پایان، تقویم مسابقات قاره ای پیش رو را درپایان سال ٢٠١۶ و ٢٠١٧ اعلام کرد.
لازم به ذکر است دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ١۵ تا ٢١ مهر در اندونزی برگزار می شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =