محسن رجب‌پور، مدیر شرکت ترانه شرقی می‌گوید: «مسیح و آرش اگر قطعه عاشورایی «دیوونه کن» را هم منتشر نمی‌کردند، دوره تنبیهی‌شان یک روز کم یا زیاد نمی‌شد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت ترانه شرقی به مدیریت محسن رجب‌پور، این روزها و همزمان با ایام عزاداری امام حسین (ع)، قطعه‌ای جدید و عاشورایی از مسیح و آرش ap را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده است.

«دیوونه کن» نخستین قطعه مجوز‌دار برادران عدل‌پرور است. به گفته رچب‌پور، این دو برادر خواننده پس از اثبات حسن‌نیت خود به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین آلبوم رسمی خود را نیز منتشر خواهند کرد.

مسیح و آرش ap،  دو برادر فعال در عرصه موسیقی و سبک R&B هستند که تاکنون در فضای مجازی و بدون مجوز قطعاتی را هم منتشر کرده‌اند. از جمله این آهنگ‌ها می‌توان به «بیا بازم»، «هنوز همونم»، «خودتو برسون» و «دیوونه‌وار» اشاره کرد که در سال‌های اخیر از شبکه های ماهواره ای هم بارها پخش شده‌اند.  ریتم و بلوز  (rhythm & blues) که به طور مخفف آر_اند_بی (R&B) هم نامیده می‌شود، گونه‌ای از موسیقی است که در دهه‌های 1940 و 1950 توسط آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار ابداع شد. 

محسن رجب‌پور، مدیر شرکت ترانه شرقی در مورد پیشینه مسیح و آرش ap می‌گوید: «باید بدانیم رویه کلی نسبت به افرادی که دانسته یا نادانسته خارج از چارچوب‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار هنری انجام می‌دهند، تنبیهی است و نه حذفی. این طور نیست که اگر کسانی در دوره‌ای از نوجوانی یا جوانی‌ به علت کم‌تجربگی، ندانم‌کاری یا مشاوره غلط هم‌سن‌و‌سالانشان دست به تولید اثری بدون مجوز زدند، تا پایان عمر حق کار کردن در چارچوب قانون را نداشته باشند. این اساس رفتار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندانی است که درخواست مجوز می‌دهند.»

او ادامه می‌دهد: «آرش و مسیح در دوره‌ای قطعاتی را منتشر کرده‌اند که شاید اگر پیش از انتشار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه می‌کردند، می‌توانستند برای آن‌ها مجوز بگیرند. از نظر من تمام آن قطعات قابلیت گرفتن مجوز را داشت، همان‌طور که ما اکنون، همه اشعار آن‌ها و همه کارهایی را که پیش از این منتشر کرده‌اند، به وزارت ارشاد داده‌ایم و مجوز گرفته‌ایم.»  

این تهیه‌کننده و ناشر موسیقی می‌افزاید: «اکنون بیش از یک سال است که این دو برادر هیچ حرکت غیر‌متعارفی انجام نداده‌اند و هیچ اثر صوتی یا تصویری منتشر نکرده‌اند. در واقع آن‌ها در حال طی کردن دوران تنبیهی‌شان هستند و منتظرند تا روند قانونی دریافت مجوزشان طی شود.»

او در مورد انتشار قطعه «دیوونه کن» می‌گوید: «با توجه به مضمون عاشورایی قطعه «دیوونه کن» و نزدیکی به روزهای عزاداری امام حسین (ع) ما این قطعه را برای دریافت مجوز در حوزه شعر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردیم و با اسم خود آرش عدل‌پرور معروف به آرش ap و برادرش مسیح مجوز گرفتیم.»

رجب‌پور در مورد آینده کاری مسیح و آرش ap توضیح می‌دهد: «آلبوم برادران عدل‌پرور نیز آماده است و منتظریم تا از یک سو روند گرفتن مجوز برای آن و از سوی دیگر دوران تنبیهی یا مدت زمان لازم برای نشان دادن حسن نیت‌شان به مراجع ذی‌صلاح طی شود. آرش و مسیح نشان داده‌اند که می‌خواهند در محدوده چارچوب‌های قانونی عمل کنند و در آینده هم رفتار گذشته‌شان را تکرار نخواهند کرد.

در حالی که انتشار قطعات مذهبی، عموما راه‌حلی برای نجات ممنوع‌الفعالیت‌ها به‌شمار می‌رود، رچب‌پور تصریح می‌کند: «متاسفانه در جامعه ما این شائبه وجود دارد که این گونه افراد می‌خواهند با منتشر کردن قطعاتی مذهبی، روند گرفتن مجوز را برای خود تسریع کنند، در صورتی که با صراحت می‌گویم این گونه نیست. آرش و مسیح اگر این اثر را هم منتشر نمی‌کردند، دوران تنبیهی‌شان یک روز کم یا زیاد نمی‌شد. ما مسلمانیم و می‌دانیم که اعتقادات مذهبی‌مان مخصوصا در مورد ائمه با این گونه چیزها قابل سنجش نیست.»

مدیر شرکت ترانه شرقی با تاکید بر این نکته که منتشر کردن کارهای مناسبتی ارتباطی به تلاش برای اخذ مجوز ندارد، می‌گوید: «این تصویر که انتشار قطعات مذهبی ربطی به مجوز گرفتن دارد، اشتباه است. خیلی از افراد هستند که مجوز دارند اما باز هم این کار را انجام می‌دهند که می‌توان به قطعه «هیهات» با صدای حامد همایون اشاره کرد که همزمان با «دیوونه کن» آرش و مسیح توسط شرکت ترانه شرقی منتشر شد. حامد همایون همه قطعاتش مجوز دارد و همه فعالیت‌هایش قانونی است. در واقع براساس دیدگاه‌های من که دوست دارم اعتقادات اهالی موسیقی نمود بیرونی پیدا کند، این قطعات تولیدی حامد همایون و مسیح و آرش را منتشر کردم.»

محسن رجب‌پور در پایان می‌افزاید: «تکرار می‌کنم «دیوونه کن» آرش و مسیح، قطعه‌ای جدا از وضعیت فعالیت هنری آن‌هاست. فارغ از این موضوع، امیدواریم دوران عدم دریافت مجوزشان زودتر به پایان برسد و شاهد انتشار آلبوم‌شان باشیم. مطمئن باشید مسئولان امر نیز به راحتی می‌توانند بین کسانی که قطعات مذهبی را ریاکارانه می‌خوانند و هنرمندانی که با اعتقادات قلبی به سراغ این موضوع‌ها می‌آیند، فرق بگذارند.»

 

 

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    23 4
    اونایی که آلبومهای پاپ دهه 70 گوش کردن می دونن که تو هر آلبوم یک قطعه برای اهل بیت باید خوانده میشد تا مجوز راحتتر بگیره. آلبومهای اول خشایار اعتمادی،قاسم افشار،حسین زمان،شادمهر،محمد اصفهانی و ... گوش کنید متوجه میشید.
  • هانا A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    32 3
    امیدوارم زودتر کنسرت بذارن.
  • آرمین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    23 1
    کارشون درسته