امسال شاهد عزاداری خوب وسنگین جوانان در حسینیه ثارالله زنجان بودیم که هرشب ازشبکه سه سیما پخش می شود. این عزاداری چندویژگی دارد که آن را به عزاداری معیار نزدیک می سازد.

امسال شاهد عزاداری خوب وسنگین جوانان زنجانی درحسینیه ثرالله درزنجان بودیم که هرشب ازشبکه سه سیما پخش می شود. این عزاداری چند ویژگی دارد که آن را به عزاداری معیار نزدیک می سازد.

ا. نوحه خوان جوانی است به نام مهدی رسولی که نوحه ها را درست وبا تانی وبدون دادوفریادهای بیجا ونیز واضح می خواند.

2.اشعار این نوحه خوان، اشعار نغز و محکم است که با روح حماسه و جریان کربلا همخوانی دارد. انسان باشنیدن اشعار وی، علاوه براینکه درسوگ وارد می شود، احساس حماسی و سرزندگی بدست می آورد.

3. جمعیتی که با ایشان همخوانی می کنند، جملگی جوان هستند ودرصفوف منظم، بدون اینکه لخت شده باشند و حرکات اضافی ازخود نشان دهند، خالصانه وبا نظم، نوحه خوانی می کنند.

4. سبک نوحه خوانی و ملودی آن ، سنتی است و اصالت دارد. طبیعی است آهنگ های برخاسته از روحِ غم گرفته عاشوراییان، با ماهیت مصیبتی که در نینوا اتفاق افتاده است؛ همخوانی دارد. مداحان قدیمی همواره به این تناسب توجه ومراقبت داشته اند که طنین نوحه های آنها رنگ دیگری که ربطی به فضای سوگ ندارد، بخود نگیرد.

درچنین فضایی، مفاهیم عاشورایی و حتی مفاهیم معرفتی برخاسته از عاشورا به درستی در نگرش و جان عزادران بویژه عزاداران جوان ونوجوان جریان می یابد. همچنین کسانی که شاهد چنین عزاداریهایی هستند، ارادت آنها به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین دو چندان خواهدشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    1 2
    سلام موارددیگری ازاین هیات 1محل مزارشهداست 2مداح حاج مهدی رسولی فرزند شهید جوادرسولی است3نوحه برای شهدای کربلا اززبان یک فرزند شهید سوزوحال دیگری دارد 4واینجا زنجان پایتخت شور وشعورحسینی است ز شاهمرادی
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    3 0
    درست میفرمایید ایشان یکم عربی خواند بعد فارسی ووقتی مجلس گرم شد با همان ریتم نوحه شروع به خواندن مطالب سیاسی کردند فکرمیکنم گوش نکردی حاجی جان--------------------------- بله شنیده ام. سیاسی خواندن ایرادی ندارد. جناحی خواندن ایراد دارد