ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: تحریم های ضدروسی کشورهای تحریم کننده را هم تحت تاثیر قرار داده و خود نیز از این رویکردها زیان دیده اند.

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در یک نشست اقتصادی گفت: تحریم های غرب فقط به روسیه زیان وارد نمی کند بلکه شرکای خارجی نیز از آن ضرر می بینند.
پوتین در سخنان خود که روز چهارشنبه از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، با اشاره به موضوع تحریم های اعمال شده علیه این کشور از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، اظهار کرد: روسیه بخش مهمی از اقتصاد جهانی است و کشورهای تحریم کننده بابت دوری از این بازار متضرر می شوند.

پوتین این مساله را که تحریم ها بر روسیه تاثیری نمی گذارد، بی اساس خواند و گفت که وهله اول این موضوع مربوط خودداری غرب از تحویل فناوری ها به روسیه می شود.
وی با بیان اینکه زیان های این مساله فقط به روسیه محدود نمی شود و اقتصاد جهانی هم از آن آسیب می بیند، ابراز امیدواری کرد که این کشور به مرور زمان بر فشار ناشی از تحریم غلبه کند و بتواند مسائل آن را حل کند.
پوتین گفت: در شرایط کنونی وظیفه کلیدی دولت روسیه اجرای مجموعه ای از اقدام ها برای افزایش کارایی متخصصان و کارکنان بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی و ارتقای آن تا معیارهای بین المللی است.

سال 2014 پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اوکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان شد، شبه جزیره کریمه به روسیه پیوست.
جدایی کریمه براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی در این شبه جزیره در کناره دریای سیاه، یکی از عوامل اصلی افزایش تنش در روابط روسیه با اکراین و غرب شده که وضع تحریم های اقتصادی و مالی ضد روسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

اتحادیه اروپا 25 شهریور ماه تحریم ها علیه روسیه را برای یک دوره شش ماهه دیگر تمدید کرد.
بر این اساس اتحادیه اروپا تمامی تحریم های سازمانی، مالی و اقتصادی علیه افراد حقیقی و حقوقی را که تاکنون در باره روسیه اجرا شده است، تا 17 مارس 2017 معتبر می داند.
آمریکا نیز در دو سال اخیر در چند نوبت شماری از مقام ها و صاحبان شرکت های روسی و موسسات دولتی این کشور را مورد تحریم قرار داده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =