۰ نفر
۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرده است نتایج نظرسنجی های «معتبر» نشان می دهد که «هیلاری کلینتون» رقیب دمکراتش را شکست خواهد داد.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز سه شنبه نوشت، ترامپ روز گذشته (دوشنبه) به وقت محلی در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدای آمریکا، نتایج برخی نظرسنجی ها را یادآور شد و گفت: مطمئنم کلینتون را در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده شکست خواهم داد.
نامزد جمهوری خواهان در گردهمایی شهر «سنت آگوستین» واقع در جنوب شرقی ایالت فلوریدا گفت: ما نه تنها در فلوریدا بلکه در مجموع پیروز خواهیم شد. ما در ایالت آیووا و اوهایو نیز جلو هستیم و در کارولینای شمالی فوق العاده بودیم.

ترامپ با اشاره به نظرسنجی شرکت رسانه ای آمریکایی «اینوسترز بیزنس دیلی»، شرکتی که اخبار و مسائل مربوط به تجارت بین المللی، امور اقتصادی و مالی و بازار سهام را پوشش می دهد، نتایج این نظرسنجی را «دقیق ترین» توصیف کرد.

نتایج نظرسنجی این شرکت نشان داد که ترامپ در نظرسنجی های سراسری دو درصد از کلینتون جلوتر است.

ترامپ گفت که کلینتون بدون پوشش جانبدارانه بیشتر رسانه ها و اعضای «دزد و کلاهبردار» نمی توانست در کمپین انتخاباتی اش راه به جایی ببرد.

این تاجر میلیاردر آمریکایی، افزون بر این به افشاگری ویکی لیکس درباره ایمیل های «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون اشاره کرد که در آن یکی از مشاوران دمکرات ها توصیه هایی را درباره دستکاری در نظرسنجی ها از طریق اغراق در رای دهندگان حامی کلینتون ارائه داد.

به نوشته اسپوتنیک، کلینتون در بیشتر نظرسنجی های سراسری جدید و ایالت هایی که به میدان جنگی برای کسب آرای الکترال بدل شده اند، از ترامپ جلوتر است. به علاوه کارشناسان علوم راهبردی در هر دو حزب اصلی آمریکا بطور علنی پیش بینی کرده اند که کلینتون پیروز انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) است.

انتخابات آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری صبح روز 18 آبان ماه با حضور 120 میلیون رای دهنده واجد شرایط برگزار خواهد شد.

ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات در کنار انتشار ویدئوهایی درباره تعرض به زنان و مواضع قبلی اش درباره اخراج مهاجران خارجی و غیره، شانس پیروزی این نامزد جمهوری خواهان را در انتخابات کاهش داده است.

از سوی دیگر، انتشار ایمیل های رئیس سابق ستاد انتخابات کلینتون و نیز افشاگری های قبلی تارنمای ویکی لیکس درباره ایمیل های محرمانه نامزد دمکرات ها در دوران تصدی اش در وزارت خارجه و استفاده از سرور شخصی اش برای انجام مکاتبات دولتی، نامزد دمکرات ها را با چالش های فراوانی مواجه کرده است.

تجارب پنجاه سال گذشته انتخابات آمریکا نشان می دهد که رئیس جمهوری منتخب در دو ایالت فلوریدا و به خصوص اوهایو نیز پیروز بوده و این ایالات مدام در انتخابات مختلف جهت گیری خود را از دمکرات به جمهوریخواه تغییر می دهند. به همین دلیل است که ترامپ و کلینتون تا روزهای باقی مانده تا برگزاری انتخابات، بیشترین وقت خود را صرف سخنرانی و فعالیت انتخاباتی در این دو ایالت می کنند. آرای الکترال در فلوریدا 29 و در اوهایو 19 مورد است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =