باب دیلن سکوتش را شکست/ سرنوشت نوبل ادبیات مشخص شد

باب دیلن خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی پس از دو هفته سرانجام سکوت خود را شکست و اعلام کرد که نوبل ادبیات را می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیلن ۷۵ ساله چندی پیش در ۲۲ مهر برابر با ۱۳ اکتبر به عنوان برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۶ معرفی شد. او از آن پس سکوت اختیار کرد و درباره بردن نوبل ادبیات هیچ واکنشی نشان نداد.

حال پس از دو هفته جنجال و گمانه‌زنی دیلن سکوت خود را شکسته و در بیانیه‌ای اعلام کرده که بردن این جایزه توان سخن گفتن را از او گرفته است.

در این میان بنیاد نوبل اعلام کرده است که هنوز مشخص نیست که این خواننده در مراسم اهدای جایزه در ماه دسامبر شرکت خواهد کرد یا نه. در هر حال دیلن به روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گفته که در صورت امکان در مراسم شرکت خواهد کرد.

دیلن برای خلق عبارات شاعرانه نوین در سنت شگرف ترانه‌سرایی آمریکایی سزاوار دریافت جایزه نوبل ادبیات شناخته شد و با سکوت طولانی خود در این زمینه سبب‌ساز شگفتی بسیاری در جهان و در عین حال ناراحتی و خشم برخی از اعضای آکادمی سوئدی شد.

هفته گذشته یکی از اعضای آکادمی سوئدی که نهاد مسئول انتخاب برنده نوبل ادبیات است، سکوت دیلن را نشانی از تکبر و گستاخی او خوانده بود.

پس از تمام این جنجال‌ها باب دیلن جمعه با سارا دانیوس دبیر دائمی آکادمی سوئدی تماس گرفت و گفت:‌ «خبر بردن نوبل ادبیات توان سخن گفتن را از من گرفت. من قدردان این افتخار بزرگ هستم.»

منبع: بی‌بی‌سی / ۲۹ اکتبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیس IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    14 5
    ایشون منت سر جناب نوبل و نوبل دوستان گذاشتن و اعلام کردن که حاضرن این جایزه رو قبول کنن.....